מעניין

האם זהו הרובוט שיאפשר זיהוי מוקדם של גידולים בחלל הבטן?

חידוש באנדוסקופיה: מדענים המציאו רובוט מזערי כעין 'ראשן', שיוחדר לחלל הבטן במטרה להתחקות אחר גידולים סרטניים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

האם זהו הרובוט שיחולל מהפכה בתחום טיפולי המניעה נגד סרטן? מדענים טוענים כי האנדוסקופ (צינור המכיל סיב אופטי ומצלמה) החדש דמוי הראשן שזכה לכינוי Tadpole, יכול לבצע זיהוי מוקדם של גידולים בגוף. המערכת המתוחכמת שבה יפעל הרובוט, תאפשר לרופאים לשלוט בו מרחוק על ידי חיבורו לשלט רחוק שיופעל באמצעות נתונים שהוזנו למחשב. 

האנדוסקופ החדש דמוי הראשןהאנדוסקופ החדש דמוי הראשן

תנועת הרובוט תחקה את מצב השחייה של הראשן בטבע, לא בכדי. יצירת המודל המופשט, לדברי המדענים, תוכל להמחיש טוב יותר את עיקרון ההנעה של האנדוסקופ החדש, שינוע לאורך מערכת העיכול ובפרט באזור הבטן. האנדוסקופ יוחדר לבטנו של החולה הפוטנציאלי דרך חתך קטן בבטנו, ויוכל לגלות את שלושת סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם: סרטן הוושט, סרטן הקיבה וסרטן המעי הגס (לא עלינו). 

ברגע שהאנדוסקופ יימצא בבטנו של החולה, יוכל הרופא לשלוט בתנועת הרובוט ו'לעזור' לו לשחות מסביב, כדי לאסוף תמונות. לפי שעה טרם נבדק המודל בסביבה אנושית, ועדיין נדרשת סדרת בדיקות כדי לאשרו מול האיגודים הרפואיים הרלוונטיים, אך עם זאת - לטענת המדענים מדובר בסנסציה של ממש, שאם תצא מן הכוח אל הפועל ותיושם בשטח - תגרום לשינוי ממשי בלוחמה נגד המחלה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה