מעניין

מה קרה למדען שלא התקלח במשך 12 שנה?

מה קורה למי שלא מתקלח במשך שנים? בעבור רוב האנשים - רעיון מהפכני שכזה נשאר בגדר השתעשעות בשאלה 'מה היה קורה אם'... אולם לא כך בעבור הכימאי האמריקני דייוויד ויטלוק, שהחליט לקחת את טענת המדע צעד אחד קדימה, ולנסות אותה על בשרו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כשמדע ותעוזה נפגשים: במשך 12 שנה, סירב המדען דייויד ויטלוק לאפשר לגופו לבוא במגע עם מים וסבון. תחת זאת, השתמש בתרסיס המכיל חיידקים חיים, בתואנה כי אין הוכחה ניצחת לכך שרחיצת גופנו במים - היא היא המועילה לבריאותנו.  "אני לא מתגעגע בכלל למקלחות", הוא טוען כיום, לאחר שהעז לקחת צעד אחד קדימה ולהנציח את תוצאות המחקר על גופו הוא. "אף אחד לא עושה ניסויים קליניים בבני אדם שעושים מקלחות בכל יום. אז מה הבסיס להנחה שמדובר במנהג בריא?"

דייויד ויטלוקדייויד ויטלוק

זאת ועוד, ויטלוק אף טוען שהעדר הניקיון והצחצוח היומיומי, דווקא שיפר את בריאות העור שלו וגם תרם רבות לריפוי האקזמות שמהן סבל. "הלכלוך הוא כבר לא חלק אינטגרלי מהחיים שלנו, ואנחנו צריכים להתחבר מחדש עם הסביבה", אמר. 

בחברת הביו-טק שויטלוק הוא אחד ממייסדיה, מיהרו לנצל את ממצאי המחקר והמציאו תכשיר בשם AO, שבדומה לתרסיס עמו השתמש ויטלוק במשך השנים, אף הוא מכיל חיידקים חיים. לדברי ויטלוק, זהו התכשיר הראשון מסוגו שמכיל חיידקים חיים וגם עולה יחסית בזול (50 דולר לערך), אך עדיין נדרש מחקר קליני מעמיק שיבדוק את אמינותו ויעילותו. בכל מקרה, אף אחד לא מתכוון להפסיק להתקלח בשנים הקרובות, נכון?

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה