מעניין

"ברוכים הבאים לבית הקברות פלמחים"

אל תלכו רחוק מדי, הזיהום נמצא מתחת לאפכם: קיבוצניק חובב צלילה הצליח להרעיש את הרשת החברתית 'פייסבוק' באמצעות תמונות שצילם מחוף פלמחים, תחת כותרת שאומרת הכל "ברוכים הבאים לבית הקברות פלמחים". לא לבעלי לב חלש

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

את התמונות המזעזעות הללו צילם ופרסם ברשת החברתית 'פייסבוק' - צעיר בשם משה קוסטי, חובב צלילה המתגורר בקיבוץ פלמחים. כמי שנוהג זה שנים לפקוד את חוף הים באזור, כתב קוסטי כי הוא אינו יכול לסבול את הררי האשפה שמשאירים הרוחצים הישראלים במקום - שגורמים לא רק לכיעור המקום, כי אם גם למוות עבור בעלי החיים השונים שמתגוררים שם. 

אחד מהם הוא צב הים האומלל שבתמונה זו, שהצליחה להסעיר את גולשי הרשת, ולגרור אחריה שיתופים למכביר. "רשות הטבע והגנים - אם אין מודעות, אין שינוי", כך כתב קוסטי בדף הפייסבוק שלו. 

בד בבד לתמונות המחרידות הללו אותן צילם קוסטי לאחרונה, הוא פרסם גם סרטון המתעד את ערימות הרפש הנמצאות בקרקעית הים. רפש כגון בקבוקים, שקיות ניילון, שאריות מזון, קרטונים ועוד - שאין סיכוי בעולם, ש'הים מייצר מעצמו'. במחאה יחידנית זו ביקש קוסטי להחדיר למודעות שלנו את האבסורד שבזיהום הסביבתי. זיהום שפוגע לא רק בנו, כי אם באיזון האקולוגי שסביבנו. 

אז מי ינקה את החוף בעבורנו? מסתבר שסוגיה זו כבר עוברת מיד אחת לשניה בתחומי הרשות המקומית, ומכיוון שטרם נמצא לה פתרון הולם, כנראה שנצטרך לעבוד על עצמנו להיות קצת פחות 'ישראליים' במובן זה, ולחשוב כי 'אין הדבר תלוי אלא בי'. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה