חדשות יהדות

מכריחים אותך לעבוד בשבת? קבל סיוע משפטי חינם

בעקבות פרשת מתחם שרונה, הודיעו בארגון 'משמרת השבת אשדוד' כי יגישו סיוע משפטי לכל עובד ובית עסק שימצא את עצמו בנסיבות דומות

אא

בארגון 'משמרת השבת אשדוד' הודיעו כי הארגון יגיש סיוע משפטי לכל עובד ובית עסק שימצא את עצמו בנסיבות דומות של כפיה לעבודה בשבת.

הודעתו של הארגון באה בעקבות סערת מתחם שרונה בתל אביב, כאשר בעל עסק נקנס בשל החלטתו להקפיד על שמירת השבת.

הרב יונה ארליך, יו"ר הארגון, ליווה את הזכיין של בית העסק במתחם שרונה וסייע לו במאבקו. לדבריו של הרב ארליך, "במדינת ישראל ישנה 'כפיה חילונית'. עובדים רבים שמבקשים להתקבל במקומות עבודה מוצאים עצמם עומדים בפני מצב שבו נכפית עליהם עבודה בשבת, זאת כאשר החוק במדינת ישראל אוסר כידוע עבודה בשבתות ובימי מנוחה, כך שמדובר בכפיה לעבור על החוק".

שולחן <a class=שבת (צילום: מנדי הוכטמן / פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_24%20Sep.%2002%2011.27.jpg">שולחן שבת (צילום: מנדי הוכטמן / פלאש 90)

הארגון אף הגיש סיוע לעובדים שביקשו להתקבל לעבודה בחנויות הממוקמות במתחם 'ביג' אשדוד, ואלו שמעו בראיון העבודה שעליהם להתחייב לעבוד בשבתות. אותם עובדים זכו לסיוע והם התקבלו לעבודה על אף הבהרתם שלא יעבדו בשבת, "אולם", מדגיש הרב ארליך, "אלו הם רק מקרים בודדים. לצערנו הרב, ישנם יהודים רבים שבלית ברירה ומתוך אי מודעות הם נכנעים ומתייצבים לעבודה בשבתות".

"אנחנו נגיש סיוע לכל עובד שיתמודד עם נסיבות דומות", אומרים בארגון 'משמרת השבת אשדוד'. בארגון מבקשים מכל אדם היודע על אדם שנקנס בגין אי הסכמתו לעבוד בשבת, או שבגין אי הסכמתו לעבוד בשבת לא התקבל למקום העבודה, ליצור קשר עם הארגון במספר טל: 08-8000-400 או במייל S8000400@gmail.com

תגיות:עבודהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה