מעניין

עמוד אור מסתורי בפלורידה מעורר סערה ברשת

בשבועיים האחרונים הוצפה הרשת בתמונות מסופת ברקים בפלורידה, בהן נראה בבירור עמוד אור מסתורי. אות משמיים או תופעה טבעית?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בשבועיים האחרונים, הרשת הוצפה בתמונות יוצאות דופן שצולמו בפלורידה: תמונות בהן נראה מעין עמוד אור במרכז התמונה, עמוד אור שזכה לשם  'קרן האור האלוהית'. התמונות הראשונות שהפכו ויראליות היו תמונות שצולמו בעיצומה של סופת ברקים בפלורידה, אבל עד מהרה צצו תמונות ממגוון לוקיישנים שבהן נצפתה תופעה דומה. המשותף היחיד לכל התמונות? הן צולמו בעיצומה של סופת ברקים.

בתחילה רחשו ספקולציות שונות לגבי קרן האור הייחודית: זה אות משמיים! זה איתות מחייזרים! זה נשק סודי! אבל, כמו במקרים רבים, עד מהרה התבקשו אנשי מדע וטכנולוגיה לחוות את דעתם על 'קרן האור האלוהית', וכמו שהם עושים בדרך כלל – הם הרסו את המסיבה.

מדובר בסך הכל, כך מסתבר, בתופעה טכנית שנוצרת בעת צילום במצלמה דיגיטלית. רוב המצלמות הדיגיטליות עובדות בשיטה הנקראתרולינג שאטר – תריס מתגלגל. המשמעות היא המצלמה לא קולטת את האובייקט המצולם ברגע אחד, אלא בסריקה אופקית או אנכית, שלפעמים לוקחת כמה שברירי שניה.בגלל אותה סריקה, לא כל חלקי התמונה נלכדים בו זמנית על ידי המצלמה.

איך זה משפיע על תמונות של ברקים? ובכן, המשמעות של הדבר היא שברגע שמצלמים תמונה במצלמה דיגיטלית שעובדת לפי השיטה הזאת, ובדיוק מופיע ברק – יש הבדלים בבהירות התמונה בין הרגע שלפני הברק, רגע הברק, והרגע לאחריו: תוצאת האי-אחידות הזו היא עמוד האור באמצע התמונה.

התמונה מימין צולמה עם רולינג שאטר, התמונה משמאל - לאהתמונה מימין צולמה עם רולינג שאטר, התמונה משמאל - לא

כל מה שצריך לעשות כדי להוכיח את ההסבר הזה הוא לצלם אותה סצנה הן במצלמה המשתמשת בטכניקת 'רוליג שאטר' והן במצלמה המשתמש ב'גלובאל שאטר' המתעד רגע אחד בודד, בבת אחת. בתמונה הראשונה יופיע עמוד האור המסתורי, ואילו בשנייה – לא.

השפעת הרולינג שאטר מורגשת לא רק בתמונות עם הבזקי אור, אלא גם בתמונות המתעדות תנועה מהירה מאד: כך למשל ניתן למצוא תמונות של מסוקים שצולמו באופן זה, המראות את להבי הפרופלור שהם רחוקים מהנקודה בה הם אמורים להימצא באמת. 

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה