חדשות בעולם

האם היהדות טוענת שבספטמבר הקרוב ייחרב העולם? שטויות

קונספירטורים רבים אוגרים מזון, מים וציוד לאור טענות עקשניות על כך שסוף העולם יגיע בספטמבר הקרוב

אא

קונספירטורים רבים מציגים סימנים לפיהם העולם יגיע לסופו בספטמבר הקרוב, בעוד פחות מחודש. ניתן לראות בארצות הברית לא מעט אנשים, המצטיידים בימים אלו במזון, מים וציוד הנדרש לטובת התמודדות עם מצבי קיצון בהם יאלצו לשרוד במשך חודשים ושנים ללא חשמל וללא ציוד בסיסי...

הסימנים, חסרי הבסיס, הם שונים ומשונים. גם הקונספירטורים עצמם חלוקים בדעותיהם מה יביא להחרבת העולם. הדעות נעות בין קריסה כלכלית מהותית לבין אסון טבע היסטורי. חלק מהסימנים המוצגים מקורם, כביכול, ביהדות.

אחת הטענות היא כי אסטרואיד אמור לפגוע בעוצמה אדירה בכדור הארץ בסוף ספטמבר. הבסיס לטענתם הוא קוד מהתנ"ך ותחזיות בהן נטען שנבואת דם הירח מלמדת על כך שהסוף קרוב. כעדות לטענתם, מציינים הקונספירטורים את העובדה שבמהלך 18 החודשים האחרונים נראו ארבע ירחים של צדק דם, כלומר ליקויים בצדק. על פי אותן טענות, אסטרואיד אשר צפוי להכות בארץ גדול מספיק כדי לגרום להרס חסר תקדים בהיסטוריה האנושית, ושיגרום לרעידות אדמה אדירות וצונאמי על פי חלקים גדולים מכדור הארץ בעקבות תזוזת האוקיאנוסים.

בלוגרית בשם ליסה הייבן, אשר מפיצה לעיתים קרובות תיאוריות קונספירציה, טוענת כי דווקא היהדות היא המרמזת העיקרית על אסון כבד אשר צפוי לפקוד את העולם. כראיה היא מביאה מספר עובדות: מדובר בסוף שנת שמיטה, בתחילת שנת יובל. עוד היא מציינת כגורמים להחרבת העולם את אישורו של בית המשפט העליון בדבר הנישואין ההומוסקסואלים, הכרזת האפיפיור על רצון לבנות סדר עולמי חדש, הצעת האו"ם להקים מדינת פלסטין, קריסות בבורסות העולמיות והכרזה של מכון המקדש לרכוש אפר פרה אדומה...

בנאס"א ניסו להרגיע את הרוחות. ביוני האחרון פרסם דובר ארגון החלל הצהרה המפריכה את האפשרות שאסטרואיד יפגע בכדור הארץ. "לנאס"א לא ידוע על שום אסטרואיד או מטאור שנמצא כרגע במסלול התנגשות עם כדור הארץ ולכן הסיכוי שזה יקרה הוא מאוד מאוד קטן. למעשה, למיטב הבנתנו, לא קיים שום עצם גדול שעשוי לפגוע בכדור הארץ במאות השנים הקרובות".

היהדות, כמובן, אינה פועלת באופן זה. קץ הגאולה יבוא כאשר בורא העולם יחליט על כך, וכרגע הוא נסתר מעין כל. אמנם היו יחידים בהיסטוריה שידעו את הקץ, אך הקדוש ברוך הוא השביעם לבל יגלוהו. כמו כן, קשה להאמין כי הקונספירטורים הנ"ל זכו לגילוי הקץ... אסור באיסור גמור לחשב את הקץ, וכן מובא בגמרא (סנהדרין צ, ע"ב): "אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן תיפח עצמן של מחשבי קיצין". המהר"ל מפראג מסביר את הסיבה לכך: גילוי הקץ יש בו עצמו גאולה, כי מי שיודע מתי יגיע זמנו לצאת מן הגלות, כבר מעתה מרגיש כאילו הוא נגאל, ואילו הקדוש ברוך הוא חפץ שבני ישראל יחושו את הגלות כדי שיתפללו ויזעקו לפניו שיושיעם.

המקובל הרב יצחק בצרי על האיסור לדחוק את הקץ:

 

תגיות:סוף העולםאחרית הימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה