מעניין

מדהים: האישה שבוכה דמעות קריסטל לבנות

מחלה נדירה גורמת ללורה פונסה להזיל דמעות קריסטל לבנות, אותן היא מסירה כ-30 פעמים ביום. הרופאים מבולבלים ומנסים לתת שם לתופעה המוזרה, אך לשווא. "ההסבר היחידי להיווצרות הגבישים הללו הוא הסבר כימי", הם אומרים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הגבישים הלבנים שמופרשים מעיניה של פונסה (צילום: Discovery)הגבישים הלבנים שמופרשים מעיניה של פונסה (צילום: Discovery)

כבר בגיל 15, נודע ללורה פונסה מברזיל כי היא חולה במחלה נדירה שגורמת להופעת חומר גבישי ולבן בעיניה. כשזה קרה לה לראשונה, נבהלה ביותר ומיהרה להגיע לבית החולים, ביחד עם אמה. "הרופאים היו מבועתים וביצעו את כל הבדיקות האפשריות, אבל לא ידעו מה להגיד לי", אומרת פונסה בת ה-35. "מעבר לקושי הפיזי שיש לי בהוצאת הגבישים מהעיניים מדי יום, המצב משפיע על שגרת היום שלי כגננת. אני נאלצת לצאת לחופשים ארוכים לעתים תכופות - דבר שפוגע קשות ביכולת שלי להתפרנס בכבוד". 

למרות הנסיון לסייע לפונסה במציאת פתרון הולם, הרופאים עדיין נבוכים נוכח מצבה העגום. "ההסבר היחידי להיווצרות הגבישים הוא גורם כימי כלשהו", מסביר ד"ר ראול גונקלבס, הרופא המטפל של פונסה. "בכל פעם שאדם ממצמץ, הוא משמן את עיניו בדמעות שעשויות משלוש שכבות - שכבת מים, שכבת חלבון ושכבת שומן. המצמוץ בעצם מערבב את שלוש השכבות כמו בצק. אני משער שבמקרה של פונסה, החלבון לא מצליח להגן על העין מבקטריות, ולכן עיניה יוצרות כעין שכבת הגנה נוספת של קרטין שנראה בצורת גבישים קריסטליים". 

בינתיים מטופלת פונסה בטיפות עיניים שונות שהאפקט שלהן על עיניה, הוא כמו כוסות רוח למת ואומרת כי היא מקווה שבקרוב יימצא תכשיר יותר יעיל, שיעזור לפתור את מצבה המדכא. 

פונסה בטיפול אצל רופאהפונסה בטיפול אצל רופאה

לקריאת כתבה נוספת בנושא:

הנערה שמייצרת אבנים במקום דמעות

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה