חדשות בעולם

התגלו כתבים של ה'בן איש חי' בארמונו של סאדאם חוסיין

בתוך ארמונו של סאדאם חוסיין נמצאה תיבה ובה למעלה ממאתיים עמודים הכתובים בכתב יד קדשו של ה'בן איש חי', גדול רבני עיראק

אא

כוחות צבא ארה"ב מצאו בארמונו של סאדאם חוסיין תיבה ובה כתבי יד עתיקים, בין השאר גם את כתב ידו של ה'בן איש חי'. כך סיפר הרב יצחק ברדע, רבה הספרדי של רמת גן, ראש ישיבת 'משמרת אליהו', לערוץ 7.

השוואה שנערכה בין כתב היד שאותר בארמון לבין כתב ידו של ה'בן איש חי' אוששה את ההערכה שאכן מדובר בכתב יד של גדול רבני עיראק בדורות האחרונים.

מדובר בלמעלה ממאתיים עמודים, הכוללים כשבעים דרשות על פרשת השבוע. בעוד ספרו המפורסם של ה'בן איש חי' כולל את דרשותיו לפרשת השבוע משנתיים בלבד מתוך חמישים שנה בהן כיהן ברבנות, ייתכן מאוד כי בכתבים נמצאים דברי תורתו של ה'בן איש חי' שלא זכינו להיחשף אליהם עדיין.

כתב היד של <a class=הבן איש חי (צילום: באדיבות הרב יצחק ברדע)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_16%20Aug.%2011%2009.36.jpg">כתב היד של הבן איש חי (צילום: באדיבות הרב יצחק ברדע)

ה'בן איש חי', גדול רבני עיראק, היה דורש בפני באי בית הכנסת שלו במשך כשלוש שעות רצופות. בשעת דרשותיו היה בית הכנסת מלא עד אפס מקום. כאמור, בידינו מצויים כעת דרשות רבות מתוך שנתיים בלבד. כעת, עם גילוי כתבי היד בארמונו של סאדאם חוסיין, נפתחת יריעת דרשותיו באופן משמעותי.

כתב היד נמצא כעת בבדיקה של מומחה יהודי בניו יורק. להערכתו של הרב ברדע, חקר כתב היד עשוי להתמשך לאורך שנים. מדובר בתרגום כתב יהודי-ערבי, שאינו דומה לכתב המוכר לנו כיום. בנוסף, כתב זה כולל מחיקות רבות, ראשי תיבות שיש לפתוח, כותרות שיש להבין ועוד. לעיתים, בשל איכות הדף הירודה, אותיות עוברות מצד אחד לצד השני והדבר מקשה ביותר על העריכה, הכוללת שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

לנוכח ענקיותו של ה'בן איש חי', צפוי פרסום תוכן כתב היד לעורר סערה רבה בעולם התורה. ה'בן איש חי', מנהיגה של יהדות עיראק, זכה להערכה רבה בקרב כלל קהילות ישראל, גם מעבר לעיראק. שמעו הגיע גם לקהילות אירופיות ולחסידויות גדולות שאדמוריה"ן התבטלו בפניו. 

תגיות:הבן איש חיעיראקסאדאם חוסיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה