חדשות כלכלה

הוזלות ענק בתעריפי התחבורה הציבורית

שרי האוצר והתחבורה יוצאים ברפורמה שנועדה לשכנע נהגים לזנוח את הרכב הפרטי, כדי להפחית את עומסי התנועה הצפויים בעקבות עבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן

אא

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון במהלך משותף שיוזיל בעשרות אחוזים חלק משמעותי מתעריפי התחבורה הציבורית.

עלותה המשוערת של הרפורמה היא 120 מיליון שקלים. במסגרתה, תעריף הנסיעה בכל אחד מהמטרופולינים הגדולים בישראל - גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע - יהיה אחיד ויעמוד על מחיר "שווה לכל נפש".

אחת ממטרות הרפורמה היא עידוד מעבר של נהגים לתחבורה הציבורית, כדי להפחית את עומסי התנועה הצפויים בעקבות עבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן.

על פי התכנית, הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית) בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום.

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

בנוסף, תחול הוזלה דרמטית בכרטיס מנוי "חופשי-חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוסים. הכרטיס יאפשר מעבר חופשי בין האוטובוס לרכבת במשך חודש שלם, בכל אזור המטרופולין. מחיר נסיעה מת"א לראשון לציון, לדוגמה, ירד ל-252 ₪, נסיעה מת"א לנתניה תוזל ל-351 ₪  ומת"א לרחובות ל-286 ₪. ההוזלות תיכנסנה לתוקף באופן הדרגתי בשבועות הקרובים ותלווינה במסע פרסום והסברה.

ממשרד התחבורה נמסר כי בהמשך תחול הוזלה גם בתעריפי הנסיעה הבינעירוניים באזורי הפריפריה, בקווים שאינם מובילים בהכרח לעיר גדולה. במשרד מבטיחים לטפל גם בגובה תעריפי הנסיעה באוטובוסים ורכבות לנוסעים מזדמנים - כלומר בכרטיסי כיוון אחד והלוך ושוב ולא רק בכרטיסי חופשי-חודשי.

תגיות:תחבורה ציבוריתמחיריםגוש דן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה