מעניין

תיעוד מרגש: כך חולץ גור הלווייתנים מבין הסלעים

במשך שמונה שעות תמימות עמלו צוותי חילוץ, להציל גור לוויתנים שנתקע על הסלעים החדים, באחד מחופי קנדה. כיצד הסתיים האירוע? קראו בכתבה שלפניכם

אא

שמונה שעות תמימות עמלה קבוצת אנשים לחילוץ גור לווייתנים מסוג 'אורקה', שנתקע בינות לסלעים באחד מחופי קנדה. לא ברור כיצד הצליח הגור הקטן לקפץ מתוך המים היישר אל המקום המסוכן, אך אלמלא מצא אותו חוקר ימי בשם אריק קין, שמיהר להזעיק עזרה - קרוב לוודאי שלא היה שורד. 

הצוותים עוסקים בחילוץ הגורהצוותים עוסקים בחילוץ הגור

למקום הוזעקו צוותים של ארגונים שונים להצלת בעלי חיים, שנגשו לעבודה מיד: הם החלו להרטיב את הגור הקטן והאומלל, שבכה מתוך כאב, ולקרר אותו בעזרת דליים ושמיכות ספוגות במים. כך עשו במשך שמונה שעות תמימות, בעודם ממתינים לגאות. "אם אריק לא היה רואה אותו בזמן, אפשר לומר שהוא לא היה שורד על החוף, במשך כל כך הרבה שעות", אמרה ג'ייני ריי, שהשתתפה במבצע החילוץ. "זה נדיר לראות לוויתן תקוע בצורה כזו", אמר ד"ר מרטין הולנה, המכהן כוטרינר ראשי באקווריום ונקובר. "זה מראה שמשהו אצלו לא תקין, אולי מדובר בפציעות שסבל מהם".

הגור האומלל שנתקע בין הסלעיםהגור האומלל שנתקע בין הסלעים

גור הלוויתנים רובץ על המסלעה בחוסר אוניםגור הלוויתנים רובץ על המסלעה בחוסר אונים

כשהגאות הגיעה, זינק הגור האמיץ בחזרה אל המים, ושחה במהירות אל להקת לווייתנים, ששהתה במרחק מה מהמסלעה. "אני שמח שהלווייתן הצליח לשחות בכוחות עצמו ולחזור אל הים, אבל זה לא אומר שהוא בסדר ב-100%", אמר ד"ר הולנה והוסיף, "העובדה שהוא נתקע לזמן רב בין הסלעים, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לשריריו, לזרימת הדם, לפגיעה בליבו ובכליותיו ולחדירת רעלנים מרקמת השריר המתה. אני מקווה בשבילו שיצליח לשרוד את זה".

גאות טובה, הכל טוב: הגור שוחה לחופשיגאות טובה, הכל טוב: הגור שוחה לחופשי

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה