הורים וילדים

עשרה דברים שאסור לשכוח לארוז לחופשה

מה צריך להיות בערכת עזרה ראשונה, למה כדאי לארוז אטמי אוזניים, ואיך תגלו שבגדי ים לילדים שימושיים גם אם אין לצימר בריכה

אא

יוצאים לחופשה משפחתית? נהדר. אבל תסכימו איתנו שתהנו בחופשה הרבה יותר אם לא תגלו חמש שעות אחרי שהגעתם ליעד (המרוחק) ששכחתכם בבית כמה פריטים חיוניים.

תמיד מומלץ להכין רשימה מדוקדקת של כל הדברים שאתם עשויים להזדקק להם בחופשה, אבל הנה רשימה של עשרה אייטמים שאנשים נוטים לשכוח לארוז – ולהתרגז מאד על עצמם כשהם מגלים את השכחה במלון/צימר/אוהל/מערה שם הם עתידים לבלות את ימי החופשה.

1. מטען לנייד. הפריט הזה לא דורש הסברים. גם אם הסוללה שלכם מלאה לגמרי, אתם צריכים את המטען איתכם. אם בשביל להתקשר לכולם כדי לספר להם עד כמה אתם נהנים, ואם כדי להזעיק כוחות הצלה כי נתקעתם על ראש הר ואתם לא יודעים איך לרדת. קחו מטען! (ואת הטלפון, כמובן)

2. מטען למצלמה. אין דבר מעצבן למלוא את עצמכם מול חוף מרהיב, להוציא את המצלמה – ולגלות שהסוללה נגמרה. אז קחו מטען – ובדקו באותה הזדמנות שנשאר מספיק מקום פנוי בכרטיס המצלמה.

3. ערכת עזרה ראשונה. ב-ארור! אתם אומרים. אנחנו לא נוסעים לשום מקום בלי אקמול ופלסטרים! ובכן, מבזק חדשות: אקמול ופלסטרים מספיקים אולי בבית, אבל לא בחופשה. הנה כמה פריטים שערכת העזרה הראשונה צריכה לכלול: תחבושות, משחת אלוורה, אלכוהול לחיטוי פצעים, וכדורים נגד שלשול. וכמובן: כל תרופה שאתם נוהגים לקחת, גם אם רק מידי פעם. אין דבר מרגיז מלחטוף התקף אלרגיה בחופשה ולחפש רופא בנרות בזמן שמשחה או טיפות שהייתם מביאים מהבית היו פותרים את הבעיה.

4. חומר דוחה יתושים. מי שלא עבר לילה ראשון בחופשה בחברתם של יתושים השמחים לבשר טרי – ובכן, מוטב לו שלא יעבור. אל תשכחו לקחת חומר דוחה יתושים, ולרסס/למרוח לפי ההוראות.

5. אטמי אוזניים. נכון שהבטיחו לכם חופשה מרגיעה באזור פסטורלי אבל התיאור הזה בהחלט יכול לכלול את מושבת הצרצרים ליד החלון ואת התנים המייללים במרחק כמה עשרות מטרים. קחו אטמי אוזניים. לכל המשפחה.

6.  בגדי ים. 'אבל אין בצימר ברכה ואנחנו לא מתכננים מסלול רטוב'. שטויות. אם יש איתכם ילדים מעל גיל שש אתם תמצאו אותם בשלב כלשהו במים אם תרצו ואם לא. זה יעצבן אתכם פחות אם תהיו מצוידים בבגדי ים.

7. סוודר או ז'קט. ברצינות. אם אתם לא יודעים בוודאות שביעד החופשה שלכם הלילות חמימים עד נעימים, תמיד כדאי להניח שלמרות החמסין ביום הלילה עלול להיות קריר. ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם בטיול לילי בסמטאות צפת כששיניכם נוקשות בקול.

8. תעודת זהות, רישיון נהיגה, כרטיסי קופת חולים. כן, רוב הסיכויים שלא תצטרכו אותם. אבל אתם לא רוצים להיקלע לסיטואציה בה אתם ממש צריכים אותם, והם נמצאים במרחק של מאתיים קילומטר.

9. נטלה. אם תהיו במלון הרגיל לארח דתיים, זו לא תהיה בעיה. אבל בהרבה צימרים – שלא לדבר על קמפינג – פשוט לא תמצאו נטלה. אז נכון שגם כוס יכולה לשמש כנטלה, אבל למעשה בעייתי לנטול בצורה נכונה הלכתית עם כוס, בגלל התכולה המעטה שלה. אז למה להסתבך? נטלת פלסטיק לא תופסת הרבה מקום.

10. סידור. גם אם יש בית כנסת באזור, אתם לא יכולים להיות בטוחים שתשיגו סידור בנוסח שלכם. חוץ מזה, סידור קטן וקומפקטי יכול ללוות אתכם לכל מקום עם עבור ברכת המזון, קריאת שמע שעל המיטה, ועוד.

נסיעה טובה וחופשה מהנה!

תגיות:חופש הגדול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה