חדשות בארץ

ברון תנועות הקירוב בעולם

השבוע הלך לעולמו הרב זאב וולפסון ז"ל. גאוותו הגדולה היתה העמידה האיתנה לצד ארגון הידברות. הוא ראה כיצד כל שאיפותיו מגשימות את עצמן באופן העולה על ציפייתו, תוך ניצול הטכנולוגיה להרוות את הצמא הרוחני בקרב העם היהודי

אא

ביום שני האחרון תם פרק עשיר בקורותיה של תנועת הקירוב בארץ ישראל ובעולם כולו. הרב זאב וולפסון ז"ל, מי שעמד, יזם, הקים ותמך בתנועות התשובה והכרת היהדות, הלך לעולמו כשהוא בן 84 בפטירתו.

ר זאב וולפסון, יליד ליטא, החל להקים את עסקיו הענפים עוד בטרם הגיע לגיל שמונה עשרה. כנער בודד שהפליג אל אדמת ארצות הברית, צעד אט אט בעולם העסקים עד ששם עצמו במעלה רשימת המיליארדרים היהודיים בעולם.

וולפסון היה בעל קשרים רבים וחזקים במוסדות השלטון האמריקאי, בבית הלבן ובגבעת הקפיטול, וניצל אותם לסיוע לעזרת העם היהודי ומדינת ישראל כבר מראשיתה.בכישרונותיו המיוחדים, היה מיודד עם ראשי השלטון ומנהיגי מדינת ישראל, מכל הקטבים הפוליטיים בישראל, תוך שהוא רותם אותם ככל יכולתו להוספת עוד פעילויות לחיבור בין אזרחי ישראל לבין השורשים היהודיים.

לפני כארבעה עשורים, ראה ר זאב את מצב היהדות בעולם, את הריחוק הרב שישנו בין הכרת היהדות האמיתית לבין רבים בעם היהודי, החליט להקדיש את חייו למטרה זו של הטמעת המסורת בכל מקום בארץ.

ממש כמו בעולמו העסקי, גם את עולמו הרוחני בנה כעסק לכל דבר. הוא החל בקטן, יזם הקמת מוקדים לנוער בסיכון באזורי פריפריה שתמכו והעניקו חוסן נפשי ויציבות לנערים שבשל מצוקות או קשיים הסתובבו ברחובות חסרי מסגרת.

משם המשיך לפרויקטים חשובים נוספים, בהם הוקמו עשרות כוללים ברחבי הארץ המיועדים לאברכים שבמשך היום יקדישו את זמנם לא רק ללימוד אישי, אלא ללמידה אף עם שכניהם שאינם שומרי תורה ומצוות. כמו כן הקים ארגונים שיחזקו את הקשר היהודי בקרב סטודנטים בארץ ובעולם. פעילותו התרחבה על פני יבשות בישראל, ארצות הברית, רוסיה אירופה ומדינות רבות.

דבר שהיווה עבור ר זאב וולפסון גאווה יותר מכל, היה העמידה האיתנה לצד תנועת הידברות. הוא ראה כיצד כל שאיפותיו מגשימות את עצמן באופן העולה על ציפייתו, תוך ניצול הטכנולוגיה להרוות את הצמא הרוחני בקרב העם היהודי בכלל והציבור הישראלי בפרט. מיום הקמתו של הערוץ, הוא ליווה אותו בתמיכתו, כשהוא דואג במסירות להתפתחותו הבלתי נגמרת מול שלל האפשרויות הקיימות.

העולם היהודי איבד את אחד מגדולי תומכיו, איש שאת כל חייו הקדיש למען הזולת. אבל יוזמותיו, קרנותיו, מפעליו הרבים, הם-הם יעמדו וינציחו את זכרו הרם. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:הרב זאב וולפסוןהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה