מעניין

חמש עובדות מדהימות על תאומים

האם תאומים זהים חולקים את אותן טביעות אצבעות, מי המדינה המובילה של לידות תאומים בארה"ב, וכיצד מבלים התאומים את זמנם ברחם? עובדות מעניינות ומרתקות על תאומים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. חוקרים איטלקיים שביצעו אולטראסאונד בטכניקת 3D, גילו שבשבוע ה-14 להיריון, התאומים מתחילים ליצור אינטראקציה אחד עם השני ולנסות לגעת זה בזה. בשבוע ה-18 כבר יצליחו להגיע אחד אל השני ויבלו 30% מזמנם, בקשר פיזי. עוד עלה ממחקר זה כי התאומים נוגעים זה בזה פעמים רבות באיזור העיניים, וברגישות וזהירות כאילו הם נוגעים בעינייים שלהם עצמם. עובדה זו הפליאה ביותר את החוקרים, שנוכחו לדעת שכבר מגיל כזה, 'אכפת' להם אחד מהשני. 

2. תאומים (בין אם הם זהים ובין אם לא) - לרוב חולקים את אותם ההרגשים, התחושות והאינטואיציות. 

3. מסצ'וסטס נחשבת למדינה המובילה בארה"ב ללידות תאומים, אולם החוקרים מאמינים שעובדה זו פחות קשורה לגנטיקה ויותר קשורה לכך שבאחת העיירות במסצ'וסטס, קיים ריכוז גבוה של נשות קריירה מבוגרות, שדוחות את הבאת הילדים לעולם ומבכרות את הקריירה שלהן על פני גידול ילדים. כנראה שיש קשר ישיר בין השניים. 

4. עד השבוע השישי להיריון, חולקים התאומים את אותן טביעות האצבעות, ולאחר מכן - המצב משתנה ומושפע מה-DNA האישי של כל אחד מהם. 

5. מחקרים רבים שנעשו בתחום, הראו שכ-40% מהתאומים - פיתחו ביניהם כעין 'שפת סתרים אוטונומית', שמובנת רק להם. כמובן שהמדע ביסס כמה וכמה תאוריות סביב עובדה זו, והנחת הבסיס שבאמצעותה מסבירים את התופעה הזו היא שזה קשור לעובדה שתינוקות משתמשים זה בזה כמודל חיקוי, לפיתוח כישורי השפה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה