חדשות בעולם

מה ביקש הראשון לציון ממזכ"ל האו"ם?

בנאומו בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן, התייחס הראשון לציון הרב יצחק יוסף לחרם וציין: "מילים יכולות להרוג"

אא

הרב הראשי והראשון לציון הרב יצחק יוסף נאם היום (ד) בקונגרס העולמי של מנהיגי הדתות בקזחסטן בהשתתפות מזכ"ל האו"ם. הרב התייחס לחרמות כנגד מדינת ישראל.

"במו עינינו ראינו לאחרונה שמילים יכולות להרוג. עלינו כמנהיגים להביע סלידה מכל סוג של חרם", אמר הרב יוסף. בנאומו הסביר הרב  על מנת להגיע לשלום בין עמים ובין דתות יש לנקוט בסובלנות. הוא ציין כי זוהי דרכה של היהדות וזוהי הסיבה לכך שבברכת "עושה שלום במרומיו" יש להתכופף ולפסוע שלוש פסיעות אחורה. " כדי להגיע לשלום, חייב כל צד להתכופף ולקחת שלוש פסיעות אחורה"...

מזכ"ל האו"ם (צילום: Rahim Khatib / פלאש 90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Rahim Khatib / פלאש 90)

הרב הודה למארח, נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב, וסיים בברכה לעשרות המשתתפים: "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן"" וזכה למחיאות כפיים. נאום נוסף נשא הרב במועצה העליונה של מנהיגי הדתות, שהיה סגור לתקשורת.

הרב אף פנה למזכ"ל האו"ם באן קי מון, אשר עמו שוחח אישית בשולי הקונגרס, וקרא לו ליטול יוזמה ולהילחם בתופעת החרם. "לא מספיק לא לשתף פעולה עם התופעה, צריך להילחם בה. הפועלים בדרך של חרמות אינם מעוניינים בשלום אמיתי כי דרך של חרמות מביאה לתוצאה ההפוכה".

בכנס משתתפים עשרות מנהיגי דתות גם ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים, כמו, בחריין, ערב הסעודית, איחוד האמיריות הערביות, קטאר ואפגיסטן. כמו כן, משתתפים בכנס ראשי מדינות, ביניהם, עבדאללה מלך ירדן ונסיך מונקו אלבר השני.

תגיות:הרב יצחק יוסףהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה