מעניין

האם ארכיאולוגים מצאו את גולגולת גלית הפלישתי?

מקור השמועה על גולגולת גוליית הוא העיתון The Weekly World News. האם יש אמת בדבר?

אא

גם אתם קיבלתם הודעת ווטסאפ המבשרת בהתרגשות כי צוות של ארכיאולוגים מצא את גולגולתו של גוליית, כשאבן מקלע דוד נעוצה במצחה, באתר חפירות בעמק האלה, ממערב לירושלים? ובכן, הנה כמה עובדות על ההיסטוריה של הידיעה המסוימת הזו.

התמונות שאתם רואים בווטסאפ – והדיווח העיתונאי הנלווה אליהם – הופיעו לראשונה ב-25 במאי 1993 בגיליון של עיתון אמריקאי בשם The Weekly World News, עיתון שהמוטו שלו הוא: 'העיתון האמין היחיד'. כדי להבין עד כמה גדולה אמינותו של עיתון זה, כדאי לציין שהוא נהג לדווח באורח קבע על חייזרים, ענקים, ואנשים שראו את אלביס פרסלי – הרבה אחרי שלא היה בין החיים. בין הכותרות שהתפרסמו במשך השנים בעיתון נמנות: 'חייזרים השתלטו על בסיס סודי של נאס"א על הירח' 'הילרי קלינטון אימצה חייזר-תינוק', ואפילו: 'נמצא גן העדן'. בכתבה האחרונה טען העיתון כי גן העדן האבוד נמצא בקולורדו – כולל הפרי המקורי שאכלה חוה מעץ הדעת.

הדיווח על גולגולת גולית, כמובן, היה חוליה נוספת בשרשרת של 'ידיעות אמינות' שהעיתון כה הצטיין בהן. במילים אחרות, מדובר בפברוק מהחל עד כלה. המדענים המצוטטים בידיעה כלל לא קיימים, והתגלית הארכאולוגית לא הייתה ולא נבראה. אגב, קריאה פשוטה של התנ"ך תוכיח את שקריות הדיווח: הרי דוד לקח את ראשו הכרות של גלית לירושלים – כיצד, עם כן, הצליח הראש לעשות את דרכו חזרה אל עמק האלה?

העיתון האמין היחיד בעולם חדל לצאת לאור באוגוסט 2007. אבל לשמועות, במיוחד בעידן האינטרנט, יש חיים משלהם. מידי כמה שנים נתקל אי מי בידיעה ובתמונות שפורסמו אי-אז בעיתון נשכח, וממהר לספר על התגלית המדהימה – מתיחה ישנה שכבר מלאו לה עשרים שנה.

אז לא, גולגולת גוליית לא התגלתה עדיין. ובפעם הבאה שתקבלו הודעה משכנעת שכזו, מלווה בתמונות? נסו לבדוק איזה גוף תקשורתי הזכיר את העניין לאחרונה. במקרה של 'גולגולת גוליית' וסיבוב ההופעות הנוכחי שלה, כלי התקשורת היחיד שהעניק אזכור לעניין הוא... אתר חדשות מזימבבואה. וזה, בעצם, אומר הכל.

תגיות:רץ ברשתגלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה