חדשות בארץ

מכת היתושים: מה ניתן לעשות?

מאות אלפי ישראלים סובלים ממטרד היתושים - ופתרון לבעיה לא נראה. במשרד להגנת הסביבה צופים כי השנה יהיו יותר יתושים מהקיץ שעבר

אא

במקומות רבים בארץ סובלים מאות אלפי ישראלים ממטרד היתושים - ופתרון לבעיה לא נראה. יותר מכך:  במשרד להגנת הסביבה צופים כי השנה יהיו יותר יתושים מהקיץ שעבר. "השנה עקב החורף הגשום יחסית ובשל הטמפרטורות הגבוהות עכשיו, אנו חוששים שמספר היתושים השנה יהיה גבוה יותר", אמרה תמר יגר, ראש תחום מזיקים במשרד.

האחריות על הדברת היתושים מוטלת בעיקר על הרשויות. הכמות הרבה של היתושים בכל רחבי הארץ מוכיחה כי הרשויות המקומיות אינן פועלות מספיק  לניטור אזורי הדגירה של יתושים.

נוסף על כך, לעיתים ההדברה שמבצעות הרשויות פוגעת במרקם הביולוגי השברירי של הנחלים, מה שגורם למכות יתושים בעתיד. 

היתושים הנפוצים ביותר בישראל הם יתוש הבית המצוי ויתוש הטיגריס האסיאתי. נקבת היתוש עוקצת בעיקר בלילה ועלולה להעביר את קדחת הנילוס המערבי, שעלולה לגרום למוות במקרים קיצוניים.

מקור הבעיה לעיתים קרובות עלולה להיות בתוך הבית פנימה. הרשויות מגיבות לתלונות תושבים על יתושים באמצעות ריסוס נחלים ובריכות. עם זאת, ברוב המקרים מקור המפגע הוא בבית המתלונן עצמו: בבריכת מים בחצר האחורית, בעציצים, אצל השכן, ולא במקורות מים טבעיים.

בידי הרשויות הסמכות להיכנס פנימה ולטפל במטרד, גם במקום פרטי, אם יש בו מפגע, רעש או ריח לקהל הרחב. עם זאת, לא תמיד הרשויות אוהבות להשתמש בסמכות זו, ועל התושב המתלונן להתעקש.

יש אמצעים שונים להתמודד עם מכת היתושים: להפעיל מזגנים או מאווררים, לשים רשתות בדלתות ובחלונות ולהשתמש רק בתכשירים מאושרים על-ידי המשרד להגנת הסביבה. אמצעים אלו הם חשובים, אך החשוב מכל הוא המניעה: להימנע מלהשאיר מים עומדים, המעודדים את התרבות היתושים.

תגיות:יתושים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה