חדשות בארץ

הצעת חוק חדשה: איסור עיקול מיטלטלין מבתי תפילה

בעקבות פשיטתם של אנשי ההוצאה לפועל על שמונה בתי כנסת בעיר תל אביב, הגיש ח"כ יואב בן צור הצעת חוק, לפיה לא יתאפשר עיקול מיטלטלין מבתי תפילה

אא

הצעת חוק חדשה שהגיש יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, מציעה כי לחוק ההוצאה לפועל יתווסף סעיף "מניעת עיקול מיטלטלין מבתי תפילה". הצעת החוק מבקשת להורות כי בנוסף לתשמישי קדושה הפטורים כיום מעיקול, בהתאם לחוק, לא יתאפשר עיקול מיטלטלין לטובת גביית החוב בהוצאה לפועל.

בדברי ההסבר להצעת החוק, הבהיר הח"כ כי בעיקול מיטלטלין מהמקום יש פגיעה חמורה ברגשות המתפללים ובקדושת המקום. עוד מוסיף הח"כ, כי "חרף המוצע בהצעת חוק זו, אין מניעה כי ניתן יהיה לפעול כנגד חייבים אלו באמצעות עיקולי בנקים ותפיסת כספים אחרים לטובת תשלום החוב, תוך פגיעה מינימאלית בקדושת המקומות הקדושים".

ח"כ יואב בן צור (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ח"כ יואב בן צור (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

הצעת החוק כוללת בתי כנסת ולהבדיל אף מסגדים וכנסיות. הרקע להצעה הוא פשיטתם של אנשי ההוצאה לפועל על שמונה בתי כנסת בעיר תל אביב, בשל חובות מים וריהוט, ועיקול מזגנים וריהוט.

בעקבות הפשיטה פנו גבאי בית הכנסת לסגן ראש העיר הרב נתן אלנתן, שאמר כי "לא ייתכן שבשל חוב לעירייה יפגעו בתפקוד בית הכנסת ויפגעו במתפללים". עוד הוסיף אלנתן ואמר, כי "בעוד האזרח הפרטי יכול לעצור את העיקולים בתשלום מקדמה שבדרך כלל מסתכמת בסכום קטן, הרי שגבאי בתי הכנסת לא יכולים לעמוד בסכומים של עשרות אלפי שקלים כמקדמה". הרב אלנתן הצליח לעצור את העיקולים עד להסדרת הדברים ובמקביל פנה למזכירות סיעת ש"ס בכנסת כדי לתקן את החוק הקיים היום.

תגיות:חוקבתי תפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה