חדשות בעולם

רוסיה תעביר לאיראן מערכת הגנה אווירית 300-S

שר החוץ של איראן הכריז אתמול כי הושלם המשא ומתן בנוגע למערכת ההגנה האווירית. ישראל: זוהי תוצאה ישרה של הסכם הגרעין

אא

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, הכריז אתמול (ב) במהלך ביקור רשמי במוסקבה, כי  רוסיה ואיראן השלימו את המשא ומתן בנוגע למערכת ההגנה האווירית 300S- וכי העסקה תושלם מוקדם ככל הניתן, ולכל היותר עד סוף שנת 2015.

משרד החוץ במוסקבה לא אישר את הדברים, ובהודעה רשמית הבהיר כי "חשוב לשמור על השיח השוטף בין רוסיה לאיראן".

הנשיא ולדימיר פוטין (צילום: עמוס בן גרשון / פלאש 90)הנשיא ולדימיר פוטין (צילום: עמוס בן גרשון / פלאש 90)

העסקה בין רוסיה לאיראן בדבר מערכת ההגנה האווירית נחתמה כבר ב-2007. בשנת 2010 הטיל הנשיא פוטין, בלחץ המערב, אמברגו. האמברגו הוביל לתביעה איראנית נגד רוסיה, בדרישה לתשלום פיצויים בסך 4 מיליארד דולר. לפני כחודש הסיר פוטין את האמברגו והבהיר כי ה-300-S היא מערכת "הגנתית לכל דבר" וכי סוללות הטילים נועדו לשמש גורם מרתיע במזרח התיכון. פוטין הוסיף וציין כי "מועצת הביטחון של האו"ם מעולם לא אסרה על מכירת המערכת". לדבריו, טהראן הפגינה "גמישות" בשיחות הגרעין עם שש המעצמות, ולפיכך אין מניעה לספק לה את המערכת, שכל ייעודה "הגנתי".

ה-S-300 היא מערכת טילי קרקע-אוויר לטווח רחוק מתוצרת חברת "אלמאז" הרוסית. המערכת פותחה בשנות ה-70 כטיל נגד מטוסים וטילי שיוט, ובדגמים מתקדמים הותאמה ליירוט טילים בליסטיים. הטיל לא שוגר מעולם בפעילות מבצעית.

שר הביטחון, משה יעלון, אמר כאשר הסיר פוטין את האמברגו, כי "עסקת ה-S-300 היא תוצאה ישירה של הסכם הגרעין בלוזאן". לדבריו, איראן ממשיכה לחמש את חיזבאללה ולהעביר מיליוני דולרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה".

תגיות:רוסיהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה