חדשות יהדות

ה"כשר סוויטש" – אסור בתכלית האיסור

השימוש במפסק השבת "כשר סוויטש" אסור. הנימוק: חשש לפריצת גדרי השבת

אא

במכתב שהתפרסם השבוע בעיתון "יתד נאמן" אוסרים הרבנים לחלוטין את השימוש במפסק השבת "כשר סוויטש" וקובעים כי השימוש בו בשבת אסור ואין להיכנס כלל לדיון הלכתי בנושא.

הרב ישראל רוזן, ראש מכון 'צומת' הוציא מכתב חריף נגד ההיתר כביכול שהשיג מפתח המוצר. הוא מאריך במכתבו כיצד ניגש למספר רבנים ושאלם האם התירו להשתמש במכשיר זה בשבת למטרות עונג שבת והם הזדעזעו מאפשרות חמורה זו. הגאון הרב יהושע נויבירט זצ"ל הדגיש במפורש כי היתר זה ניתן רק לצרכי רפואה וביטחון, ואף הוסיף זאת בכתב ידו. הרב אביגדור נבנצל שליט"א אמר אף הוא כי אין שום מקום לכך. הרב ישראל רוזן מאריך ומצטט את דבריו החמורים של הגרש"ז אוירבך זצ"ל נגד פתרונות כאלו ואחרים.

המפסק מתופעל על ידי בקרה אופטית שבודקת אם המתג הוסט. הבקר האופטי שולח קרן אור לכיוון חיישן אופטי הממוקם מעבר למפסק, כשבשעה שהמפסק מוסט קרן האור אינה מגיעה לחיישן, וכך נכבה הבקר האופטי, שפועל לסירוגין. כשהבקר נכבה הופך האור לירוק וכך מבין המשתמש שניתן להסיט את המתג ולא ישתנה דבר. עם זאת, הרבנים מציגים נימוקים הלכתיים רבים המוכיחים כי דבר זה נחשב 'גרמא' והוא "אסור בתכלית האיסור".

מפתח המוצר טוען כי מספר רבנים אישרו את השימוש במפסק השבת לכתחילה, כנגדו טוענים אותם רבנים כי ההיתר הוענק רק למטרות רפואה וביטחון כדי למעט בחילול השבת, וחלילה לא למען עונג שבת. הרב יהודה סילמן שליט"א מציין כי אין לספק פתרונות לחילול שבת מחשש לפריצת גדרי השבת השקולים כנגד התורה כולה.

תגיות:שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה