חדשות בארץ
ברוב קולות: אושר חוק ההעמדה לדין של מחבלי הנוחבה
הכנסת אישרה את החוק המאפשר את העמדתם לדין של המחבלים אשר ביצעו את הפשעים הקשים ביותר במתקפת ה-7 באוקטובר. 93 חברי כנסת תמכו בחוק, ללא מתנגדים
- יובל אביבלמעקב
- כ"ד אייר התשפ"ו||
(צילום: חיים גולדברג, פלאש90)ברוב של 93 ללא מתנגדים: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), בקריאה שלישית, את חוק ההעמדה לדין של מחבלי הנוחבות.
החוק מסדיר את העמדתם לדין של מבצעי מתקפת הטרור ב-7.10. הצעת החוק, שהוגשה על ידי יו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח״כ שמחה רוטמן וח״כ יוליה מלינובסקי, תאפשר שפיטה על העבירות הקשות והחמורות ביותר בדינים שעונשם הוא מוות.
מליאת הכנסת אישרה גם את ההסתייגות של ח"כ רוטמן וח"כ מלינובסקי, לפיה המחבלים שיישפטו בהתאם לחוק לא ישוחררו לעולם, גם לא בעסקאות עתידיות
לפני ההצבעה שר המשפטים יריב לוין הציג את הצעת החוק, הדגיש את המשמעות הציבורית וההיסטורית של המהלך: "לפי הצעת חוק, אני מבטיח שלא תהיה רק עשיית צדק אלא גם צדק היסטורי על הטבח הנורא, הקורבנות והאחראים לכל זה - שיתקיים לדורות".
לוין הוסיף: "מתוך הטבח הנורא קמנו למען זכרם של הנרצחים ומשפחותיהם, למען הפצועים בגוף ובנפש, למען מי שנחטפו ולמען העם כולו כדי לקיים את חובתנו המוסרית הנעלה כדי להביא אותם למשפט צדק. נקפיד על זה שההליכים המשפטיים יעמדו בכל הסטנדרטיים הבין-לאומיים, ושיהיה אפשר לנהל אותם באופן יעיל כדי שיסתיימו בפרקי זמן קצרים".
לוין התייחס גם לאפשרות של הטלת עונש מוות במסגרת ההליך: "מאחר ושיש כאן סמכות מלאה להטלת עונשי מוות, עונש כזה אם יוטל גם יבוצע. אנחנו מדברים על מאות נאשמים. אני סמוך ובטוח שהצבא לקח על עצמו את האחריות להובלת הביצוע של ההליך, ויידע לעשות כל מה שדרוש כדי שנוכל לראות את המשפטים מתחילים בתוך זמן קצר וכדי שנראה את בירור האמת בפרקי זמן קצרים".
יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, הוסיף: "היה מאוד ברור שהמענה החקיקתי הוא אירוע של עם ולא של מפלגה או אירוע פוליטי. החוק הוא מסר ברור לאויבי ישראל שמדינת ישראל לא תעמוד מנגד. מדינת ישראל לא תשכח ולא תסלח - והיא תעניש בעונשים החמורים ביותר בספר החוקים, לרבות עונש מוות".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן




