חדשות בעולם

הסופר סלמאן רושדי: "מדינה פלסטינית מנוהלת בידי חמאס תהיה כמו מדינת טליבאן"

הסופר, שהתבטא בעבר נגד הקיצונים האיסלאמיים, נרדף על ידי האיראנים וניצל בשנה שעברה מניסיון התנקשות, יצא נגד החמאס ונגד ההפגנות האנטי ישראליות: "זה מה שהמערב רוצה? מדינת אייתוללות לצד ישראל?"

מחבלי חמאס, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מחבלי חמאס, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

סלמאן רושדי, הסופר הבריטי ממוצא הודי, ששרד בעבר ניסיון התנקשות בחייו לאחר שהתבטא נגד הקיצוניים האיסלאמיים, ונרדף על ידי הממשל האיראני, יצא היום (שלישי) נגד החמאס ונגד ארגוני השמאל המערביים התומכים בחמאס ומפגינים נגד ישראל.

בריאיון שקיים בפודקאסט הגרמני Orte und Worte ("מקומות ומילים") מבית ערוץ החדשות הממלכתי הגרמני RBB, אמר רושדי: "הקמת מדינה פלסטינית בעת הנוכחית, משמעותה היא כינונה של מדינה דמוית טליבאן. מדינה כזו הייתה מנוהלת בידי חמאס ופועלת כמדינת לווין של איראן".

רושדי, המרצה באוניברסיטת ניו יורק, התייחס גם למפגינים בקמפוסים בארצות הברית, התומכים  ב"שחרורה של פלסטין" ואמר: "האם זה מה שהתנועות הפרוגרסיביות של השמאל המערבי רוצות ליצור? שיהיה עוד טליבאן, עוד מדינה דמוית אייתוללות במזרח התיכון ממש ליד ישראל?. הייתי שמח אם חלק מהמחאות יזכירו את חמאס כי הם אחראיים למלחמה. שם זה התחיל, וחמאס הוא ארגון טרור. מאוד משונה שסטודנטים פרוגרסיביים צעירים יביעו סוג של תמיכה בקבוצת טרור פשיסטית".

בריאיון נוסף שהעניק לעיתון "בילד" אמר רושדי: "יש תגובה רגשית למוות בעזה, וזה לגמרי מוצדק. אבל כשהיא גולשת לעבר אנטישמיות ולפעמים לתמיכה ממשית בחמאס, זה בעייתי מאוד. המפגינים הפרו פלסטיניים טוענים שההפגנות שלהם אינן אלימות, אבל הם קוראים בפני יהודים קריאות לפגיעה בהם ולהשמדת ישראל".

תגיות:סלמאן רושדיחמאסמדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה