מעניין

יש את זה ביותר אנטישמי? כתבתם ירושלים באייפון - קיבלתם דגל פלסטין

באג במקלדת אפל הציע למשתמשים שכתבו את המילה ירושלים לצרף דגל פלסטין. באפל טוענים כי מדובר בתקלה שתוקנה בעקבות תלונות רבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות הגואה ברחבי אירופה בעקבות מלחמת חרבות ברזל הגיעה גם לארצות הברית. אלפים מפגינים מדי יום בקמפוסים נגד ישראל, ואירועי האנטישמיות הולכים ומתגברים ברחבי העולם.

האנטישמיות באה לידי ביטוי לא רק בהפגנות ובאלימות פיזית, אלא גם בהיבטים נוספים הקשורים לישראל. כך, למשל, משתמשים רבים התלוננו בחודשים האחרונים כי דגל פלסטין עולה כהצעת השלמה למילה "ירושלים" במקלדת האייפון שלהם. לאחר תלונות רבות בעניין, חברת אפל, יצרנית אייפון, הודיעה שמדובר בבאג שיתוקן בעדכון הגרסה הבא. בסוף השבוע שעבר יצא לאור התיקון החדש, שהעלים את דגל פלסטין והשאיר את המילה "ירושלים" ללא השלמה, ממש כפי שקורה עם שאר הערים בעולם.

אפל טענה כי מדובר בתקלה, אך עובדה היא שלאף עיר אחרת בעולם לא הייתה מילת השלמה, ולא ברור מדוע התקלה התרחשה. הגרסה החדשה של אייפון גרמה לכך שמשתמשים רבים פשוט צירפו בטעות את דגל פלסטין, מבלי שהתכוונו לכך, בכל פעם שכתבו את המילה ירושלים. בחלק מהמקרים הם היו צריכים להסביר לצד השני מדוע עשו זאת, מה שיצר חוסר נעימות.

חשוב לציין כי רוב הגולשים שהתלוננו על כך שהם ישראלים או תומכי ישראל. ההערכה שלהם היא שגורם אנטי ישראלי היה אחראי למחדל הזה, אחרת אין הסבר מדוע דווקא דגל פלסטין הוצב לצד המילה "ירושלים". כיוון שאין לכך כל הסבר הגיוני, היה מי שחשב כי אחד מעובדי החברה הכניס את הפיצ'ר הזה כניסיון לשנות את התודעה העולמית לגבי בירת ישראל.

תגיות:אייפוןירושליםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה