חדשות בעולם

רוסים ריגלו בגרמניה: תכננו לפגוע באספקת הנשק לאוקראינה

הביון הגרמני הודיע כי שני אזרחי רוסיה נעצרו במדינה ומיוחסת להם הכנת מתקפת טרור. בין המטרות: מפעלי נשק גרמניים ותשתיות צבאיות. בנוסף, העבירו לרוסיה צילומים של בסיסים אמריקניים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הביון הגרמני חשף היום (חמישי) את דבר מעצרם של שני אזרחים רוסים, אחד מהם בעל אזרחות כפולה רוסית-גרמנית, החשודים בריגול על אדמת גרמניה, עבור המודיעין הרוסי.

בהודעה נמסר כי התביעה הפדרלית בגרמניה פתחה בחקירה נגד שני בני אדם שנעצרו אתמול, על ידי משטרת ביירות' במחוז בוואריה. לפי החשד, שני הסוכנים ריגלו עבור שירותי הביטחון החשאיים של רוסיה אחרי בסיסים צבאיים אמריקניים, ותכננו התקפות טרור באמצעות שימוש בחומרי נפץ.

כמו כן נמסר כי החשוד הראשון הוא אזרח רוסי-גרמני בן 39 מבוואריה. הוא חשוד שריגל עבור המשטר הרוסי מאז אוקטובר 2023, וכי תכנן התקפות טרור על תשתיות צבאיות ומפעלים לייצור נשק, וחבלה בדרכים שבהן עוברת האספקה לבסיסי צבא גרמניים. לפי התביעה הפדרלית, השאיפה העיקרית בפעולות הטרור הללו הייתה חבלה בדרכי ההספקה של גרמניה לצבא אוקראינה.

כנגד חשוד זה נפתחה חקירה נוספת, בחשד כי בשנים 2016-2014 השתייך ל"רפובליקה העממית של דונייצק", השלטון העצמי שהכריזו בדונייצק בדלנים פרו-רוסים שנלחמו נגד הצבא האוקראיני, כדי להתנתק מאוקראינה. הישות הזו מוגדרת כיום על-ידי מערכת המשפט הגרמנית כארגון טרור.

החשוד השני הוא אזרח רוסיה בן 37 שצילם תמונות וסרטונים של בסיסים אמריקניים בגרמניה ושל תנועת סחורות, והעביר אותם לסוכנים רוסים. לפי הדיווח ב"דר שפיגל", חלק מהבסיסים שאחריהם ריגלו השניים הם בסיסים שבהם הצבא האמריקני מאמן חיילים אוקראינים.

תגיות:ריגולגרמניהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה