חדשות בארץ

מסר מהנשיא פוטין לישראל: "הימנעו מלתקוף את איראן"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר מסר לממשלת ישראל. שרי החוץ של בריטניה וגרמניה הגיעו לישראל והודיעו כי הם יפעלו דיפלומטית מול איראן

נשיא רוסיה (צילום: shutterstock)נשיא רוסיה (צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעל ברית של המשטר האיראני, קרא לישראל "להימנע מתקיפה באיראן". כך דווח היום (רביעי) בחדשות כאן 11. המסר הרוסי הועבר בשיחה שקיים היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, עם ראש המל"ל צחי הנגבי.

בשיחה אמר פטרושב להנגבי: "המסר של הנשיא פוטין הוא שמן הראוי לפעול במישור הדיפלומטי בעקבות התקיפה האיראנית, כדי לא להיגרר להסלמה". מנגד, הנגבי הבהיר לו את חומרת התוקפנות של איראן והחשיבות לגנות את המתקפה. יחד עם זאת, הנגבי לא פירט בשיחה על צעדים שישראל עשויה לנקוט בהם.

יש לציין כי לאחר המתקפה האיראנית, בניגוד למדינות רבות בעולם, מוסקבה לא גינתה את טהרן. משרד החוץ הרוסי אף פרסם הצהרה לאחר המתקפה וכתב בה: "המתקפה נבעה גם בשל עמדות של מדינות המערב במועצת הביטחון של האו"ם שלא הצליחה להגיב כראוי לתקיפה הישראלית בדמשק".

שר החוץ הבריטי: ישראל החליטה לפעול בתגובה למתקפה האיראנית

שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, הגיע היום לישראל ובהצהרה קצרה לתקשורת, טרם פגישתו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר: "ברור שהישראלים החליטו לפעול. אנחנו מקווים שישראל תעשה כמה שפחות כדי להביא להסלמת המצב". קמרון הוסיף כי מדינתו מעוניינת להטיל סנקציות נגד איראן בעקבות המתקפה.

לישראל הגיעה גם שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק, שמדינתה תומכת בניסיון דיפלומטי להוביל מהלך שימנע הסלמה במזרח התיכון. נשיא המדינה נפגש עם קמרון וברבוק, ואמר: "על העולם לפעול בנחישות ובהתרסה נגד האיום הנשקף מהמשטר האיראני, המבקש לערער את יציבות האזור כולו". שני שרי החוץ הזרים ייפגשו במהלך היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ והשר בני גנץ.

תגיות:ולדימיר פוטיןתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה