חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "טילים לשטח מדינת ישראל ייענו בתגובה"

רא"ל הרצי הלוי הוא הגורם הרשמי הראשון שמתחייב פומבית לתגובה ישראלית לירי מאיראן. דובר צה"ל: מבצע ההגנה בשבת זכה לכינוי "מגן ברזל"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הפך היום (שני) לגורם הרשמי הראשון שהצהיר בפומבי כי ישראל תגיב למתקפה האיראנית.

הלוי ביקר בבסיס נבטים שנפגע מטילים איראניים, קיבל סקירה ממפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר, סייר בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שלקחו חלק בסיכול ויירוט המתקפה האיראנית נגד ישראל.

(צילום: דובר צה"ל)

במהלך השיחה עםה טייסים אמר הלוי: "איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. נערכנו וההיערכות הזו הביאה את איראן לפגוש גם עליונות אווירית שאתם ביטאתם אותה בצורה מאוד טובה. ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו, ואני אומר לכם, טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקאי, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - איראן פוגשת פה יכולת בינלאומית מאוד מאוד חזקה".

לסיום התייחס הרמטכ"ל לדיונים בקבינט, בשיתוף צה"ל, על האפשרות לתקוף באיראן ואמר: "אנחנו מסתכלים קדימה. שוקלים את צעדינו והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט וכטב"מים לשטח מדינת ישראל, יענה בתגובה".

דובר צה"ל הודיע הערב כי מבצע ההגנה מפני הטיליםה איראנים ששוגרו לשיראל זכה לכינוי "מגן ברזל".

תא"ל דניאל הגרי, חשף הערב כי הפגיעה בבסיס נבטים, על ידי האיראנים, היא מזערית. לדבריו, מדובר בפגיעה בתשתית של מבנה שמצוי בתהליך בנייה. בהצהרה מהבסיס אמר הגרי כי "הבסיס מתפקד בצורה מלאה וממשיך להוציא מטוסים למשימות מבצעיות. בסך הכל 4 פגיעות - אחת ליד מסלול המראה, שתיים ליד שטח פתוח, ואחת ליד מבנה בבנייה. כל הפגיעות יתוקנו בימים הקרובים".

הגרי הוסיף כי "צה"ל, על כלל מערכיו, ממשיך להיות ערוך ודרוך בהגנה על המדינה. אנחנו מקיימים הערכת מצב ועוקבים אחר ההתפתחויות. ישראל תגיב למתקפה האיראנית. מרחב האפשרויות העומדות בפני מדינת ישראל רחב וגדול. אנחנו צריכים לעשות כל מה שנחוץ על מנת להגן על מדינת ישראל ונעשה את זה בעיתוי ובזמן שאנחנו נבחר".

תגיות:רא"ל הרצי הלויתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה