חדשות בארץ

ישראל דורשת ממועצת הביטחון: הכריזו על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור

לבקשת משרד החוץ הישראלי והשגרירות באו"ם, הודיעה מועצת הביטחון כי היא תתכנס היום לדון בבקשה. עד היום נמנע האו"ם, בניגוד לאיחוד האירופי, להכריז על חמאס ועל משמרות המהפכה כארגוני טרור

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס היום (ראשון), לדרישת ישראל, ותדון בבקשה להכריז על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור וכן לגנות את התקיפה האיראנית על מדינת ישראל.

משרד החוץ הישראלי פרסם הצהרה בנוגע למתקפה האיראנית: "ישראל טוענת את זה שנים: איראן היא זו שעומדת מאחורי מתקפות הטרור באזור, ואיראן היא האיום הגדול ליציבות האזור ולסדר העולמי. ‏איראן תקפה את ישראל, תקפה בעבר את מדינות המפרץ, מאיימת על ירדן ועל ארה"ב, שולחת חימוש למלחמה נגד אוקראינה ומסכנת את שלום העולם. זו הסיבה שאסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. על איראן לשלם מחיר על תוקפנותה".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה הלילה במכתב דחוף לנשיאת מועצת הבטחון של האו"ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה. ארדן דרש כי המועצה תגנה באופן חד משמעי את התקיפה של איראן על ישראל ותכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

במכתבו כתב בין היתר: "התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי. איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת. ישראל דורשת כינוס מידי של מועצת הבטחון וגינוי חד משמעי של איראן על ההפרות החמורות שביצעה". מועצת הביטחון נענתה לבקשת השגריר ארדן.

קודם לכן, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את המתקפה של איראן נגד ישראל, ואמר כי "מדובר בהסלמה חמורה שעלולה להיות הרסנית לאזור. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באיפוק מירבי כדי להימנע מכל פעולה שעלולה להוביל לעימותים צבאיים גדולים בכמה חזיתות במזרח התיכון. הדגשתי שוב ושוב כי לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת".

מנגד, המשלחת האיראנית לאו"ם הודיעה כי "התקיפה היא הגנה עצמית, המהלך הסתיים אלא אם ישראל תעשה טעות נוספת. הפעולה הצבאית של איראן היתה תגובה לתוקפנות של המשטר הציוני נגד הנציגות הדיפלומטית בדמשק".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םהתקיפה האיראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה