חדשות בארץ

ביידן: "יש לארה"ב מחויבות ברזל להגנה על ישראל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר הצהרה בוושינגטון והדגיש: "נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן על ביטחון ישראל". מזכיר המדינה אנתוני בלינקן סיפק הצהרה דומה בשיחה עם שר הביטחון יואב גלנט

ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (בין רביעי לחמישי) הצהרה קצרה לתקשורת והתייחס לאיום האיראני כלפי ישראל. במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה היפני, פומיו קישידה, אמר ביידן כי לארצו יש "מחויבות ברזל" להגנה על ישראל מפני האיומים של איראן.

לדברי ביידן, "האיראנים מאיימים לפתוח במתקפה משמעותית נגד ישראל. כפי שאמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו, המחויבות שלנו לביטחון ישראל נגד האיומים הללו מאיראן ושלוחיה - עשויה מחיפוי ברזל. הרשו לי לומר זאת שוב - חיפוי ברזל. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן על ביטחון ישראל".

זמן קצר לאחר ההצהרה של ביידן ציטטה רשת אל-ג'זירה גורם אמריקני שאמר כי "ארה"ב לא פוסלת פעולה תגמול משותפת עם ישראל אם תותקף על-ידי איראן או שלוחיה". הגורם הוסיף כי ארה"ב בכל מקרה "תסייע להגנה על ישראל אם היא תותקף, ועשויה ליירט טילים או כטב"מים שישוגרו לעברה".

בלינקן: "ארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט, והדגיש כי ארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום איראני. מחלקת המדינה האמריקנית הוסיפה כי השניים דנו גם במאמצים להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש עם חמאס.

תגיות:ג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה