חדשות בארץ

לראשונה: צה"ל הרחיב את הפעולה במרכז הרצועה, מחבלים חוסלו בנוסיראת

מחנה הפליטים הפך הלילה ליעד המבצעי הבא של כוחות חטיבת הנח"ל הפועלים ברצועה. הפלסטינים דיווחו על חיסול ממוקד ועל מספר הרוגים. חיל האוויר תרגל טיסה למרחקים ארוכים

פעילות ברצועה, ארכין (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה, ארכין (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

לראשונה מאז החל התמרון הקרקעי, צה"ל הרחיב היום (חמישי) את הפעילות המבצעית ההתקפית במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה. הפלסטינים דיווחו על חיסול ממוקד ועל הרוגים כתוצאה מתקיפה באמצעות כטב"ם, שכוונה לעבר בית במחנה. במקביל, חיל הים חיסל שני מחבלים מערבית לעיר עזה.

על פי הדיווח הפלסטיני, כטב"ם ירה לעבר דירה במגדל "אל-סאלחי 2", צפונית למחנה הפליטים נוסייראת. דובר צה"ל עדכן כי אוגדה 162 החלה הלילה במבצע ממוקד במרכז רצועת עזה. בטרם כניסת הכוחות למרחב, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף חטיבה 215, תקפו במספר מטסים עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע במרכז הרצועה.

מצה"ל נמסר כי "הפעילות המשותפת לכוחות המתמרנים ולחיל האוויר בוצעה בעקבות הכוונה מודיעינית מדויקת המעידה על הימצאות תשתיות טרור ומחבלים רבים במרחב".

במהלך המבצע הלילה, לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו מחבל חמוש שיצא מפיר מנהרה בסמוך לכוחות ונכנס למבנה צבאי. מטוס קרב תקף את המחבל בזמן שנע לעבר הכוחות. כמו כן, לוחמי חטיבה 401 איתרו באמצעות תצפיות מספר משגרים במרחב. במסגרת הפעילות, כוחות זרוע הים ביצעו מספר תקיפות לעבר מרחב החוף במרכז הרצועה כסיוע ללוחמים שפועלים במרחב.

כזכור, השבוע מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו בהכוונה מודיענית של אמ"ן את המחבל חאתם אלע׳מרי, יושב ראש ועדת החירום הממשלתית של חמאס במחנות המרכז. כחלק מתפקידו אלע'מרי שימש כפעיל בזרוע הצבאית של חמאס בתחום שיגורי התמ"ס בגדוד מע׳אזי שבחטיבת מחנות המרכז.

כזכור, מחנה הפליטים נוסיראת הוא גם המקום שבו חוסל מרוואן עיסא, סגנו של ראש הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, מוחמד דף. במקום חוסל גם מפקד חטיבת מחנות המרכז, ראזי אבו-טמאעה.

לאחר האיומים לנקמה איראנית: חיל האוויר ערך תרגיל המדמה תקיפה ביעד רחוק

בצל האיומים לנקמה איראנית על חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק והדריכות בישראל, חיל האוויר קיים בימים האחרונים תרגיל בנושא תקיפה בטווחים ארוכים. התרגיל בוצע בשיתוף צבא קפריסין, והוא נועד לדמות, כאמור, תקיפה ביעד רחוק, ככל הנראה איראן.

במסגרת התרגיל דימו המטוסים טיסה למרחק רב ותקיפה ביעד מרוחק, כולל שימוש במתדלקים אוויריים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה בנוסיראת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה