חדשות בארץ

גלנט על האיום האיראני: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאפשרות שאיראן תממש את האיום "לנקום", בעקבות התקיפה בסוריה. צה"ל תקף בדרום לבנון והשמיד מטרות של חיזבאללה בעקבות שיגורים לצפון. משגרי רקטות אותרו במטעי זיתים ברצועה

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט כינס היום (רביעי) תרגיל לבחינת מוכנות העורף האזרחי לתרחישי מלחמה, במחוז חיפה. במסגרת התרגיל נבדק הקשר בין השלטון המקומי, משרדי הממשלה וגופי הביטחון וההצלה.

גלנט הדגיש במהלך התרגיל כי גוברת האפשרות שישראל תתמודד עם תרחיש מלחמה והתייחס גם לאיום האיראני "לנקום" על התקיפה בסוריה. לדבריו, "אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה הקרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה. עלינו להיערך לעימות ולקחת בחשבון שהפתרון יהיה תרחיש של מלחמה. אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים".

שר הביטחון הוסיף: "נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ונדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו ואנחנו מחויבים בהכנה גם בצה"ל, גם במערכת הביטחון וגם במרחב האזרחי".

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף בדרום לבנון

כלי טיס של צה"ל תקף בדרום לבנון משגר ממנו בוצעו היום שיגורים לשטח ישראל ופעילים שביצעו את הירי. בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה. התקיפה בוצעה במרחב כפר חמאם. אחת מהעמדות הצבאיות שימשה את המחבלים לביצוע שיגורים למרחב הר דב. כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום גם במרחב עיתא א-שעב, על ידי אמצעים ארטילריים.

תשתיות טרור אותרו בלב מטע זיתים בחאן יונס

 לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, הנלחמים במרחב 'אל קרארה' והעבסנים בצפון חאן יונס חיסלו מחבלים בירי טנקים, מארבי צלפים והכוונת כלי טיס.

בפשיטות על תשתיות טרור הכוחות איתרו והחרימו אמצעי לחימה ובניהם אקדחים, נשקים, מחסניות ותחמושת, חוברת להפעלת אמצעי לחימה, פצצות מרגמה, מטעניים, ציוד צבאי ומסמכים בעלי ערך מודיעיני רב. הלוחמים איתרו והשמידו במרחב משגר רקטות באמצע מטע זיתים אזרחי.

 

 

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזליואב גלנטחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה