חדשות בארץ

צה״ל: "פתחנו בהתקפה אוגדתית נרחבת על מערב חאן יונס"

ארבע חטיבות החלו לתקוף את האזור המערבי של חאן יונס במטרה לכתרה. בעיר נמצאת "חטיבת הבית של סינוואר". בצפון: צה"ל השמיד מבנים בהם החזיק חיזבאללה טילים ותחמושת

פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר הערב (שני) את הדיווח המוקדם בתקשורת הפלסטינית על פעילות רחבה בעיר חאן יונס. על פי דובר צה"ל, ארבע חטיבות -  הקומנדו, הצנחנים, חטיבה 7 וגבעתי - תוקפות במערב חאן יונס. הכוחות מכתרים, בין היתר, את מחנה הפליטים ממערב, והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה.

על פי גורמים צבאיים, המתקפה האוגדתית תימשך עוד מספר ימים, ותכלול פשיטות ומבצעים נוספים, במטרה לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס באזור. לפני ההתקפה הקרקעית יצאו לפועל מספר מטסי תקיפה של חיל האוויר על המרחב.

מערב חאן יונס הוא אזור רגיש, שיש בו מחסות הומניטריים רבים, בתי חולים ואתרים רגישים נוספים והפעולה הצבאית מוגדרת "כירורגית". תושבים רבים החלו להתפנות מחאן יונס למרחב רפיח. בחאן יונס נמצאים כוחות החמאס המוגדרים "חטיבת הבית של סינוואר".

צה"ל עדכן כי משעות הבוקר חוסלו יותר מ-50 מחבלים באזור, בהם מפקד פלוגה שתכנן להוציא לפועל מספר מתווי פיגועים נגד כוחותינו. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל הגיע לשטח בית החולים נאצר. כזכור, חלק מהחטופים ששוחררו סיפרו כי הוחזקו בבית החולים. על פי הדיווח, צה"ל פשט גם על בית החולים "אל-חייר" במערב חאן יונס, ועצר את הצוות הרפואי בו.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס ללחימה בחאן יונס: "אנחנו פועלים בפעולה עצימה במרחב חאן יונס וזה ילך ויתרחב. פטריות העשן של הטנקים, של התותחים ושל מטוסי חיל האוויר, ימשיכו לכסות את שמי רצועת עזה, עד אשר נשיג את המטרות שלנו ובראשן – מיטוט החמאס והחזרת חטופים לבתיהם".

בצפון: תקיפה של יעדי חיזבאללה

צה"ל תקף היום שורת מטרות של חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו במרחב מארון א-ראס מבנה צבאי בו שהו מחבלים. לאחר תקיפת המבנה ניתן היה לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום, כולל טילים ותחמושת. בנוסף, הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון.

שר הביטחון נפגש היום עם שר ההגנה הצרפתי, סבסטיאן לקורני, והבהיר לו כי "גם אם חיזבאללה יחדול את האש באופן חד-צדדי, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם בביטחון, לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול".

גלנט הוסיף כי ישראל מעדיפה לסיים את העימות עם חיזבאללה בהשגת פתרון מדיני, אך "אנו נערכים ליצירת מצב בטוח להחזרת התושבים, גם בדרך צבאית. מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון".

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה