חדשות בעולם

הקשר נחשף: מנהיגים דרום אפריקנים נפגשו עם מנהיגי חמאס לפני הדיון בהאג

הפגישה נערכה בסוף החודש שעבר בדרום אפריקה, ונכחו בה נציגי חמאס בקטאר ובאיראן. שרת החוץ של דרום אפריקה הייתה בקשר עם אנשי חמאס ימים לאחר הטבח בעוטף. ישראל: "מעיד על מערכת היחסים בין המדינה לחמאס"

דגל דרום אפריקהדגל דרום אפריקה
אא

מנהיגים דרום אפריקנים נפגשו בחודש שעבר עם אנשי חמאס שביקרו במדינה לאחר טבח 7 באוקטובר. כך דווח היום (ראשון) בדיילי מייל הבריטי. גורמים בישראל הגיבו לדיווח וציינו כי הביקור מעיד על מערכת היחסים ה"נוחה" בין חמאס לבין דרום אפריקה, על רקע התביעה שהגישה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג.

העיתון הבריטי ציין כי באסם נעים, חבר בלשכה המדינית של חמאס, הוביל את המשלחת שהגיעה לדרום אפריקה וכללה גם את נציג חמאס באיראן, עלי אל-קדומי. נציגי ארגון הטרור ביקרו בפרלמנט הדרום אפריקני ופגשו בפוליטיקאים של הקונגרס הלאומי האפריקני.

בדיווח נאמר כי שרת החוץ הדרום אפריקנית, נלדי פאנדור, שוחחה עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, ימים לאחר הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר בו נרצחו 1,200 בני אדם ונחטפו כ-240 אזרחים ואזרחיות ישראלים. מאוחר יותר הבהיר משרד החוץ הדרום אפריקני כי השיחה לא נועדה להראות תמיכה בחמאס, אלא לאשר מחדש את הסולידריות של הממשלה עם העם הפלסטיני. בהודעת המשרד נכתב: "השרה פאנדור ומנהיג חמאס דנו כיצד להשיג את הסיוע ההומניטרי הדרוש לעזה ולחלקים אחרים של השטחים הפלסטיניים".

כזכור, בדיון שלשום בבית הדין בהאג ציין אחד מנציגי ישראל, ד"ר טל בקר, כי "לדרום אפריקה קשרים קרובים עם החמאס. אם יש מקום לצו ביניים, צו הביניים הזה צריך להיות נגד דרום אפריקה. היחסים הללו המשיכו ללא הפרעה גם אחרי זוועות 7 באוקטובר. דרום אפריקה שמחה מאוד על קשריה ומתפארת בקשרים עם בכירי חמאס".

תגיות:חמאסדרום אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה