חדשות בארץ

דו"ח מבקר המדינה: "פגיעה חמורה בכבוד החולה וזכויותיו"

ממצאים מדאיגים אודות תשתית ותנאים סניטריים לקויים בבתי החולים - עולים מדו"ח מבקר המדינה, שפורסם השבוע. תוסיפו לכך את היחס האפתי והפגיעה בזכותו וכבודו המינימליים של החולה, והרי לנו התשובה למה לא כדאי להתאשפז. אבל מה עושים כשאין ברירה?

אא

18 בתי חולים בארץ נבדקו על ידי מבקר המדינה, ובכולם נמצאו ליקויים חמורים. כולם יחד יוצרים תמונה עגומה ומדאיגה למדי, שבספק אם יכולה להשתנות. להלן (בקצרה) מקצת הממצאים שפורסמו השבוע:

מומחים במיון ? עוד חזון למועד

לפי הדו"ח, מספרם העלוב של הרופאים המתמחים ברפואה דחופה ונוכחים במחלקת 'מיון' לאורך כל היום – גורם לכך שרוב החולים מקבלים אבחון לקוני וחסר סבלנות. עובדה זו מאיצה את קצב הפטירה של חולים או את הידרדרות מצבם, מכיוון שאף אחד לא מכה 'על הברזל' בעודו חם, ומטפל בבעיה בטיימינג הנכון.

אשפוז במסדרון – למרות הוראת משרד הבריאות

למרות הוראת משרד הבריאות להוסיף 240 מיטות מדי שנה עד לשנת 2020, הדו"ח מראה כי מרבית בתי החולים שנבדקו, אינם אוכפים זאת. החולים עדיין 'זוכים' למיטות שממוקמות במסדרון, דבר הנוגד את כבודו וזכויותיו של החולה.

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

 

  ניקיון חדרים במהלך היום? מותרות

צפיפות בבתי חולים היא לא דבר חדש, ובכל זאת, רמת הלכלוך והזיהום שנצפתה בתחומי המחלקות השונות, הייתה נוראית להחריד. מנקות ביצעו את תפקידן רק בחדרי לידה, ניתוח ומיון וכן בשעות הלילה בלבד.

לא הספיק לכם? הנה עוד כמה סיבות להתחיל להתפלל שלא נזדקק לשירותיו של שום בית חולים, אלא אם כן מדובר בנסיבות טובות כמו לידה (וגם אז צריך להתפלל שהכל יעבור כשורה): זמני אשפוז ארוכים מן הרגיל, חדרי ניתוח בלתי סטריליים בעליל – הגורם הראשון לזיהומים, ליקויים באיסוף כביסה מלוכלכת והפרדתה מזו הנקייה, חרקים על הרהיטים ובין סדקי הרצפות, חשש להתפתחות חיידק ליגיונלה כתוצאה ממים שאינם חמים ברמת הדיוק הנדרשת, ועוד ועוד.

ומה חושבים על הדו"ח שניים מאנשי המפתח בחברה הישראלית?

"הדו"ח הוא תעודת עניות לממשלת נתניהו וכתב אישום של השכבות המוחלשות, נגד ממשלה השונאת את אזרחיה", אומר ח"כ אילן גילאון, ממרצ.

"מדובר בדו"ח הנוגע בשורש המשבר של מערכת הבריאות, אותו מרגיש כל אחד שפונה לטיפול רפואי. מדינת ישראל נמצאת במקום מביש בין מדינות העולם, ביחס מיטות לאלף נפש ומכשירי MRI", הגיב יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

 

תגיות:חדשות בארץבית חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה