חדשות בעולם

דיווח בארה"ב: מועצת הביטחון תצביע על הגדלת הסיוע לרצועה - בלי קריאה להפסקת אש

לראשונה מאז החל התמרון הקרקעי, מועצת הביטחון של האו"ם לא תקרא להפסקת אש, כפי שעשתה בשני דיונים קודמים. היקף הסיוע לרצועה ייקבע בשיחות עתידיות

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

לקראת אפשרות לשינוי בהחלטות האנטי ישראליות של מועצת הביטחון של האו"ם: לראשונה מאז החל התמרון הקרקעי, ההחלטה הצפויה להתקבל היום (שישי) תקרא להגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, אך לא תקרא להפסקת אש מיידית. בשני דיונים קודמים המועצה קראה להפסקת אש, ללא גינוי החמאס וללא אזכור הטבח ביישובי העוטף.

הדיון, שייערך היום אחר הצהריים, היה אמור להתקיים בתחילת השבוע אך נדחה פעמיים. לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, הושג הסכם בין ארה"ב לאיחוד האמירויות, שהגישה את ההצעה, לשינוי נוסח ההצעה המקורי.

ב-CNN דווח כי ארה"ב אותתה שתתמוך בהצעת החלטה חדשה, שתכליתה לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה, בתנאי שיוסר סעיף הקורא להפסקת האש.

מקור דיפלומטי אמריקני אמר ל-CNN שנוסח ההחלטה צפוי להיות: "יש להקים מנגנון ניטור ברצועת עזה עם כוח האדם והציוד הדרושים, בסמכותו של מזכ"ל האו"ם". היקף הסיוע ייקבע בשיחות עתידיות.

כזכור, ארה"ב הודיעה בשבוע שעבר כי היא מוכנה להעביר ציוד הומניטרי לעזה בשווי מיליוני דולרים. בנוסף, ישראל החלה בתחילת השבוע לאשר כניסת משאיות סיוע לעזה דרך מעבר כרם שלום. כמו כן, אתמול החלו מגעים בין ישראל לקפריסין כדי לאפשר העברת סיוע לעזה דרך הים, לאחר בדיקה ישראלית, והכנסתו לעזה ישירות על ידי הורדתו בחופי דרום הרצועה.

תגיות:מועצת הביטחוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה