חדשות בארץ

בנו של השר איזנקוט נפל בקרב ברצועת עזה

רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט, בן 25 מהרצליה, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר, נפל בקרב בג'באליה. בקרב בדרום הרצועה נפל רס"ם (מיל') יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש

הרמטכ"ל איזנקוט ובנו בעת אימון בשטח (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל איזנקוט ובנו בעת אימון בשטח (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי רס"ר (במיל') גל איזנקוט, בן 25 מהרצליה, נהרג היום בלחימה בג'באליה. גל הי"ד הוא בנו של הרמטכ"ל לשעבר, השר גדי איזנקוט. הוא שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551.

בקרב בדרום הרצועה נפל רס"ם יונתן דוד דיטש, בן 34 מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, בעוצבה 55. בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53 בעוצבת ברק, נפצעו באורח קשה. גם קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצע קשה. משפחותיהם עודכנו.

איזנקוט נפצע באורח אנוש הבוקר, בעת שכוח שבו היה ערך סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח' זייד. הלוחמים זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם, ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. איזנקוט נפצע באורח אנוש בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.

השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, במסגרתה פעלה החטיבה בה שירת בנו. הוא חזה מבעד למסכים בחמ"ל שממנו נוהלה התקרית, אולם באותה עת לא ידע שבנו הוא אחד מהלוחמים בכוח. בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל במיל' משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו.

איזנקוט הבן התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן, שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, גל היה בנו הצעיר. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נפילת בנו של איזנקוט, בעת שהשניים היו בהערכת מצב בפיקוד צפון ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פרסם הודעת אבל בעקבות נפילת בנו של חברו לקבינט המלחמה: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל".

"גדי, אנחנו מכירים עשרות שנים. אצלך הבית הוא תבנית נוף מולדתה של המדינה. אני יודע כמה חזק אתה. כמה מאוחדת המשפחה שלכם. איך תמיד אתה שומר על הבית של כולנו, וגם על הבית האישי שלך. כך יהיה גם כעת, אני בטוח. אתה תשמור על המשפחה, וכולכם תשמרו האחד על השני חזקים. יהי זכרו של גל וזכר כל הנופלים במערכה על הבית של כולנו ברוך. גם בשמו, גם בשמם, אנחנו ממשיכים במשימה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "לחנה וגדי איזנקוט, שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה - היום ולתמיד. מה גדול הכאב. מה עמוק הצער. ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד אתכם. גיבורינו לא נפלו לשווא. נמשיך להילחם עד לניצחון".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה, והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא".

"גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מסר: "בוכה ומתאבל על גל מאיר איזנקוט, בנו של חברי האהוב, השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. אין מילים לנחם אחי היקר. יצרור השם בצרור החיים את נשמתו ונשמת כל חללי צה"ל הקדושים שנפלו במערכה".

הלווייתו של איזנקוט תיערך מחר בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה