מעניין

"שטפו להם את המוח לשנוא יהודים": שחקנית יהודייה בלב סערה בארה"ב

לאחר שניצבה עם ישראל והביעה את דעותיה הפרו-ישראליות בפומבי - השחקנית היהודייה-אמריקנית ג'וליאנה מרגוליס, ממשיכה להיות בלב הסערה בארה"ב

אא

לאחר שניצבה עם ישראל והביעה את דעותיה הפרו-ישראליות בפומבי - השחקנית היהודייה-אמריקנית ג'וליאנה מרגוליס, ממשיכה להיות בלב הסערה בארה"ב. מרגוליס, שהתראיינה בפודקאסט פופולרי שבו התבטאה נגד הקהילה השחורה בארה"ב - אמרה בין היתר כי "שטפו להם את המוח לשנוא יהודים".

מאוחר יותר ובשל גל תגובות ממאזינים, נאלצה לקחת את דבריה בחזרה ולהתנצל. "אם מישהו מאותה קהילה ידרוך במדינה מוסלמית", אמרה מרגוליס, "הוא יהיה הראשון שראשו ייערף ו'ישחקו איתו כמו כדורגל'", אמרה תוך שהיא מכוונת את דבריה לאירועים האנטישמיים הרבים שהתרחשו לאחרונה בקמפוסים באוניברסיטאות היוקרתיות הרווארד, ברקלי וקורנל. "הילדים האלה מקיאים את השנאה האנטישמית הזו, ואין להם מושג שאם הם ידרכו במדינה מוסלמית, אלה האנשים הראשונים שיערפו להם את הראש. ובזה הם תומכים?", הזדעקה. "טרוריסטים שלא רוצים שלנשים יהיו זכויות?.

"הילדים האלה קוראים ליהודים קולוניאליסטים. אם אתם הולכים להשתמש בטיעון הזה, ילדים, אז תעופו מאמריקה, כי לא הייתם כאן ראשונים. האמריקאים הילידים היו כאן קודם, ואתם חייבים להם התנצלות גדולה. היהודים הם אלה שהלכו עם השחורים להילחם על הזכויות שלהם, אבל עכשיו הקהילה השחורה לא מחבקת אותנו. זה קורה כי הם פשוט לא יודעים ולא מכירים יהודים או כי שטפו להם את המוח לשנוא יהודים".

כאמור, התבטאויותיה גרמו לגל של תגובות ברשת, ורבים מיהרו לטעון שהיא יצרה שיח מפלג. לאור התגובות הללו הצהירה מרגוליס כי היא "נחרדת מהעובדה שהדברים שלי פגעו בקהילות השחורים, קהילות שאני באמת אוהבת ומכבדת. לאורך הקריירה שלי עבדתי ללא לאות כדי להילחם בשנאה מכל הסוגים ולהפסיק את האנטישמיות, להתבטא נגד קבוצות טרור כמו חמאס ולגבש חזית מאוחדת נגד אפליה. לא התכוונתי שדבריי יזרעו פילוג, אני מתנצלת". עם זאת, בראיון שנתנה לדנה וייס אמרה כי כל שחקני הוליווד שאינם מגנים את הטבח ושומרים על שתיקה "שותפים לפשע", כהגדרתה. 

תגיות:יהודיםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה