חדשות בעולם

האקרים ישראלים במתקפת סייבר על איראן: "השתלטנו גם על רשת החשמל"

WeRedEvils היא קבוצת האקרים שקיבלה אחריות למתקפת הסייבר שגרמה להפרעה משמעותית ברשת ברחבי איראן בסוף השבוע. כעת מתברר: לאחרונה הם ביצעו מתקפה על רשת החשמל בלב טהרן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשת האינטרנט באיראן חווה בימים אלה שיבושים קשים, כך לפחות לפי פרסומים של סוכנות הידיעות הרשמית האיראנית תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה. כעת מתברר כי ההפרעות התרחשו במסגרת מתקפה ישראלית מטעם קבוצת לוחמי הסייבר WeRedEvils שביצעה את המהלך.

"פרצנו לתשתיות הטלקומוניקציה של איראן, וגרמנו להפרעה רצינית לכל האינטרנט במדינה", כתבה קבוצת ההאקרים הישראלית בחשבון הטוויטר הרשמי שלהם. אותו ציוץ נחתם בעברית ב"ביחד ננצח", עם אימוג'י לב כחול ודגל ישראל. למרות קבלת האחריות של הקבוצה, קיימים גורמים בישראל שמטילים ספק בהיותה ישראלית. הקבוצה ממשיכה להבהיר כי מדובר בתקיפות משמעותיות.

בעמוד סוכנות הידיעות האיראנית תסנים נכתב: "רשת האינטרנט במדינה משובשת לכמה דקות". לפי נתונים של "נטבלוקס", חברה שעוסקת בביצוע מעקב אחר מדדים של אבטחת סייבר, מדובר בפגיעה משמעותית מאוד. לפי דוח שהנפיקה החברה בסוף השבוע רמת קישוריות האינטרנט הלאומית באיראן ירדה ל-57%.

בנוסף, קבוצת ההאקרים הישראלית טוענת כי בשלבים המוקדמים יותר של המלחמה, לפני כחודש, היא הצליחה לפרוץ לרשת החשמל באיראן – ולהשבית מערכות שלמות בלב הבירה טהרן. ואכן, מדיווחים בתקשורת עולה כי באותו היום נרשמו שיבושים ברשתות החשמל באזור. "בימים האחרונים הצלחנו לפרוץ לעשרות מערכות רגישות איראניות שלא נפרט לגביהן, ובהן מערכת החשמל בטהראן ובכפרים שמסביבה", כתבו ההאקרים על אותה מתקפה.

תגיות:חשמלאקריםסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה