חדשות בעולם

"אבד מטוס, עזרו לנו למצוא": ההודעה החריגה של צבא ארה"ב

מטוס מדגם F35 בשווי 80 מיליוני דולרים נעלם בדרום קרולינה לאחר שטייסו נטש עקב תקלה. החיפושים עד כה לא העלו דבר, והצבא יצא בפנייה חריגה לציבור

מטוס F35, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מטוס F35, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הצבא האמריקני פרסם היום (שני) קריאה חריגה לציבור, לסייע באיתורו של מטוס קרב מסוג F35 שאבד אמש בדרום קרוליינה. כך דיווחה העיתונות המקומית.

בהודעת הצבא נמסר, כי הטייס דיווח על תקלה וקיבל הוראה לנטוש את המטוס. הטייס צנח בשלום ונאסף על ידי יחידת חילוץ. הוא הועבר לבית החולים, ומצבו יציב. מטוס נוסף שהיה לצד המטוס שננטש דיווח על הנטישה ומסר מיקום בטרם שב לבסיס האם. שני הטייסים, הן הנטוש והן הטייס שהמשיך בטיסה, מסרו בעדותם כי לא הספיקו לראות היכן נפל המטוס שננטש.

הצבא החל, כאמור, בחיפושים אחר המטוס, ששוויו כ-80 מיליון דולרים, אך שרידיו לא נראו על הקרקע. הסריקות שבוצעו מאז לא העלו דבר.

במהלך החיפושים התבסס הצבא על מיקום המטוס בעת הנטישה והתמקד באזור בו מצויים שני אגמים, לייק מולטריה ולייק מריון, הנמצאים צפונית לעיר נורת' צ'רלסטון. מסוקי הצי ביצעו סריקות אולם מזג האוויר הקשה על המחפשים. מאחר ודבר לא נמצא, יצאה כאמור הקריאה החריגה לציבור לסייע באיתור.

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של הבסיס הצבאי נכתב: "אם יש לך מידע שעשוי לעזור לצוותים שלנו לאתר את ה-F35, אנא התקשר למרכז המבצעים של הגנת הבסיס".

חברת הקונגרס ננסי מייס הגיבה להודעת הצבא האמריקני, ספק בפליאה ספק בציניות: "איך מאבדים מטוס? אין מעקב אחריו? אז מה רוצים מהציבור? שימצאו את המטוס ויחזירו אותו?".

תגיות:צבא ארה"בF35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה