חדשות בארץ

ראש המוסד לשעבר טען שישראל מנהלת משטר אפרטהייד. הליכוד: "מוציא את דיבת ישראל, תתבייש"

בריאיון לסוכנות הידיעות AP האשים ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד ביהודה ושומרון. בליכוד הגיבו בזעם: "אף מדינה בעולם אינה פועלת נגד הטרור ברמת המוסריות הגבוהה שבה פועלת ישראל"

תמיר רפדו (צילום: Meir Vaaknin/Flash90)תמיר רפדו (צילום: Meir Vaaknin/Flash90)
אא

(עדכון: 19:22)

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, האשים היום (רביעי), בריאיון לסוכנות הידיעות איי פי, כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד ביהודה ושומרון.

לדברי פרדו: "יש פה מדינת אפרטהייד. בשטח שבו שני עמים נשפטים תחת שתי מערכות משפט, יש מדינת אפרטהייד. ישראל צריכה להחליט במה היא חפצה: מדינה ללא גבולות בשטח, היא מדינה חסרת עכבות".

פרדו התייחס לדבריו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על חופש תנועת ישראלים ביו"ש, ואמר כי "אזרחים ישראלים יכולים להיכנס לרכבם ולנסוע לכל מקום שהם רוצים, למעט רצועת עזה,  בזמן שפלסטינים לא יכולים לנסוע לכל מקום".

תנועת הליכוד הגיבה לדבריו של ראש המוסד לשעבר ותקפה אותו: "מוציא את דיבת ישראל, תתבייש. אנו מגנים בחריפות את ההתבטאות המבישה והשקרית של תמיר פרדו. אף מדינה בעולם אינה פועלת נגד הטרור ברמת המוסריות הגבוהה שבה פועלת ישראל. צה״ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך מניעת פגיעה בחפים מפשע".

גורם מדיני בכיר התייחס להתבטאותו של פרדו ואמר: "מדובר בהתבטאות מוגזמת אשר נותנת רוח גבית לאויבי ישראל. השימוש במילה 'אפרטהייד' על ידי מי שהיה בכיר ביותר במערכת הביטחון הישראלית גורם לנו נזק מיותר, ועוד נשלם על כך מחירים בערכאות משפטיות בינלאומיות. מדובר באמירה מיותרת לגמרי וחבל שנאמרה".

השר עמיחי אליהו הגיב גם הוא לדברים ואמר כי "‏מחאה לגיטימית שהפכה לקמפיין BDS מביש. מחאה שחושפת קבל עם ועדה את תפיסות העולם המעוותות שחדרו למערכת הביטחון".

חברת הכנסת טלי גוליב הוסיפה כי "צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. תודה לתמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, שמוכיח את עומק הדיפסטייט שחדר מזמן לשורות הבכירים במערכות הבטחון. לבושת כולנו, ותוך שהוא פוגע בכבודם של חיילינו הגיבורים, התראיין ואמר שיש משטר אפרטהייד ביו"ש. על סמך דעתו המקוממת בזמן אמת הוא המליץ לדרג המדינה".

תגיות:הליכודתמיר פרדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה