חדשות בארץ

מאסר עולם ועוד 26 שנה לנהג החוליה שרצחה את רזיאל שבח הי"ד

אחמד ג'מאל אחמד קונבע נהג ברכב החוליה שרצחה את שבח הי"ד, בפיגוע סמוך לחוות גלעד. המחבל שביצע את הירי, אחמד ג'ראר, חוסל על ידי כוחות הביטחון בתום מצוד

רזיאל שבח הי"דרזיאל שבח הי"ד
אא

בית הדין הצבאי בסאלם גזר היום (חמישי) עונש של מאסר עולם ועוד 26 שנות מאסר על המחבל שנהג ברכב של החוליה שרצחה את רזיאל שבח הי"ד, סמוך לחוות גלעד בשנת 2018. בנוסף חויב המחבל בפיצוי של מיליון וחצי שקלים למשפחתו של שבח.

הפיגוע התרחש ב-9 בינואר 2018, בשעת ערב. המחבלים נסעו סמוך למכוניתו של שבח, שהיה בדרכו לביתו בחוות גלעד. מכונית המחבלים עקפה את מכוניתו של שבח ואז המחבל, אחמד ג'ראר, פעיל חמאס, פתח באש.

שבח הספיק להודיע לחבריו שנורה, והם התקשרו למד"א, שפינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קשה. בדרך לבית החולים התדרדר מצבו וכעבור שעה מת מפצעיו. אחרי הפיגוע ברחו המחבלים לשכם.

כוחות צה"ל החלו במרדף אחר המחבלים שנמשך כשבוע, ובמהלכו הם נמלטו משכם לג'נין ושם הסתתרו. ב-17 בינואר אותרו המחבלים בג'נין, והם פתחו באש לעבר כוחות צה"ל. הם פצעו שני חיילים: אחד באורח קשה והשני באורח קל. המחבל שירה בשבח חוסל בקרב היריות והנוהג ברכב נעצר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר ליווה את משפחתו של שבח מסר: "מדובר במחבל נאלח שהיה חלק מחוליה שביצעה פיגועים רבים. מחבל כזה אין לו מקום על פני האדמה, והיה מוטב לו מדינת ישראל הייתה דואגת שמחבלים אלו לא יוותרו בחיים. מכל מקום, לפי פסק הדין המחבל הארור אמור לשבת בכלא עד יום מותו, ואנו פונים לרשויות לפעול לכך שמחבל ארור זה יחד עם חבריו הרוצחים לא יזכה לשום תנאים מטיבים בבתי הכלא מלבד המינימום הנדרש בחוק".

תגיות:פיגוערזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה