סגולות

מפתיע: איזו סגולה הרב שטיינמן לא אהב?

"היא הוציאה את הקופסה מהמגירה שבתחתית הארון, החזיקה אותה בידה, ואמרה לי בזה הלשון: 'הוא לא אוהב את זה'"

(רקע: shutterstock, צילום הרב שטיינמן: Yaakov Cohen/Flash90)(רקע: shutterstock, צילום הרב שטיינמן: Yaakov Cohen/Flash90)
אא

הרב משה יהודה שניידר, שהיה החברותא של מרן הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל גדול הדור ונשיא מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, סיפר שישנה סגולה אחת שמרן הרב שטיינמן לא אהב, וכך הוא מספר: "הרבנית הצדקנית מ' תמר שטיינמן ע"ה היתה מחזיקה גמ"ח לאבני רובין, כידוע מה שכתב רבינו בחיי בפרשת תצוה על סגולות אבני החושן. והיו לה אבנים אלו, שהן סגולות למניעה בעיות חס ושלום, וכן ללידה קלה.

פעם באתי לבקש ממנה אבן שתהיה לסגולה ללידה קלה עבור אשתי. היא הוציאה את הקופסה מהמגירה שבתחתית הארון, החזיקה אותה בידה, ואמרה לי בזה הלשון: "הוא לא אוהב את זה". היינו, שרבינו הרב שטיינמן זצ"ל לא אוהב שעושים את הסגולה הזאת.

התפלאתי ושאלתי אותה מדוע, והיא השיבה לי: "כי הראש ישיבה טוען שבזה שוכחים את העיקר של הכול". היא הסבירה לי, שברגע שעושים סגולה, חושבים שזה מביא את הישועה, וזה לא נכון כלל, כי הכול זה רק הקב"ה, אלא שהקב"ה הנהיג בבריאה שיש דברים שכשעושים אותם, זו סיבה שירצה להתנהג עם ברואיו באופן מסוים, אבל זה לא חייב להיות.

היא הוסיפה ואמרה שהראש ישיבה מוכן שיתנו את זה בתנאי אחד – שהיא תאמר לי ואמסור לאשתי, שהאבן הזאת זה היא "לא כלום", רק הקב"ה עושה את הכול. ואז היא נתנה לי את האבן.

זה היה שיעור באמונה. הסגולה לא היא עצמה מביאה את הישועה או פועלת, אלא רק ה' הוא זה המושיע הבלעדי. עד היום מהדהד באוזניי המשפט הזה – "לא לשכוח את העיקר של הכל".

 

מתוך עלון'עטרת תפארת'

 

קראו גם:

מרעיש: הסגולה שפותחת את כל החסימות, ומתרחשת אחת לעשור – מתקיימת השבוע (או שלא...)

תגיות:סגולהמרן הרב שטיינמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה