חדשות בארץ

חקירת מותם של הכבאי והעובד הפלסטיני בדיר אל אסד: המשטרה עצרה חשוד בגרימת מותם

לוחם האש עדנאן אסעד נהרג אתמול בניסיון לחלץ צעיר פלסטיני, שנפל לתוך בור רעיל ומת. לוחם אש נוסף שניסה לחלץ את השניים מאושפז במצב אנוש. לבעל הבית מיוחסת עבירה של גרימת מוות ברשלנות

הבור בדיר אל אסד (צילום: David Cohen/Flash90)הבור בדיר אל אסד (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עדכון 17:16)

בית משפט השלום בעכו הורה בצהריים (שני) להאריך בארבעה ימים את מעצרו של תושב דיר אל אסד, בחשד כי גרם אתמול ברשלנות למותם של לוחם אש ושוהה בלתי חוקי שהעסיק בביתו. כן מיוחסת לו עבירה של העסקת שוהה בלתי חוקי.

השניים נהרגו לאחר שנפלו אל תוך בור שופכין בחצר הבית ששייך לעצור, ושעל פי החשד הכיל חומרים רעילים. לוחם אש נוסף, דקל מרציאנו, שירד אל תוך הבור בניסיון לחלץ את השניים, חולץ ממנו על ידי לוחמי אש אחרים שהוזעקו למקום. מרציאנו הועבר במצב אנוש למרכז הרפואי לגליל והרופאים ממשיכים להיאבק על חייו.

אחר הצהריים עדכן ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל שיש שיפור קל במצו של לוחם האש. "מצבו של הפצוע עדיין מוגדר אנוש, נשקפת סכנה מיידית לחייו והוא סובל מפגיעה רב מערכתית. יחד עם זאת, העובדה שהוא שרד את הלילה מהווה סיבה לאופטימיות זהירה. יש ניצנים של התייצבות ותחילת שיפור בתיפקוד של חלק ממערכות גופו. אנו ממשיכים בטיפול אינטנסיבי כדי לייצב את מערכות גופו, בתקווה לשיפור הדרגתי נוסף".

מחקירת המשטרה עולה כי הצעיר הפלסטיני, סאמד אלעראמין (22) מחברון, נפל אל הבור בנסיבות שטרם הובררו. מעסיקו, בעל הבית, התקשר לכיבוי אש ולמקום הגיעו לוחם האש עדנאן אסעד, תושב בית ג'אן, ושותפו למשמרת מרציאנו, תושב כרמיאל.

אסעד ירד אל הבור במטרה לנסות ולחץ את הצעיר הפלסטיני אולם בשלב מסויים לא הגיב לקריאות של חברו. זה הבין כי ככל הנראה לוחם האש במצוקה ויתכן וחסר הכרה, וירד אל תוך הבור כדי לחלץ את השניים.

בעל הבית הזעיק כוחות כיבוי אש נוספים, שלאחר מאמץ רב חילצו את השלושה כשהם ללא הכרה ובמצב אנוש. הם פונו על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל ושם נקבע מותם של אסעד, לוחם בחטיבת גולני לשעבר, שהותיר אחריו רעיה ושלושה ילדים, ושל הצעיר הפלסטיני. מרציאנו אושפז ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוגדר היום אנוש והוא בסכנת חיים.

מנציבות הכבאות נמסר כי "אנחנו כרגע בודקים ולומדים את האירוע. הצוותים פעלו בנחישות וחתרו למגע תוך סיכון חייהם להצלת חיי הלכוד. עדנאן היה לוחם אש מקצועי ונחוש. במותו הוא הוכיח כי הנחישות והחתירה למגע הם הייעוד שלו, של לוחם אש - להציל חיים. לצערי הוא שילם בחייו".

חקירת המשטרה מתמקדת בין היתר באפשרות שהבור לא היה מכוסה כנדרש, שהושלכו לתוכו פסולת של בעלי חיים ופסולת אורגנית, וגם חומרים רעילים אחרים. על פי גורם משטרתי ישנן סתירות רבות בעדויות שמסר העצור לחוקריו.

תגיות:כיבוי אשדיר אל-אסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה