חדשות בארץ

נתניהו: "נאשר את חוק הוועדה למינוי שופטים ואז נעצור"

בריאיון לסוכנות החדשות בלומברג הוסיף ראש הממשלה: "מקווה שלא נגיע למשבר חוקתי. אני חושב שלא נגיע, ושיש דרך להגיע לפשרה הוגנת. זה מה שאני מנסה לעשות"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

(עדכון 19:58)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (ראשון), בריאיון לסוכנות החדשות האמריקנית בלומברג, כי החוק הבא שיובא לאישור הכנסת, במסגרת הרפורמה המשפטית, הוא השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

נתניהו הוסיף כי לאחר שיאושר החוק הזה, "נעצור בקידום חוקים בנושא. אני מקווה שלא נגיע למשבר חוקתי. אני חושב שלא נגיע, ושיש דרך להגיע לפשרה הוגנת. זה מה שאני מנסה לעשות. אני לא חושב שאנחנו צריכים לעבור ממצב קיצוני אחד, עם בית המשפט האקטיביסטי ביותר בעולם, ולהגיע למצב קיצוני אחר שבו הכנסת יכולה לבטל כל החלטה שבית המשפט מקבל".

בנוגע לוועדה למינוי השופטים ציין נתניהו כי ברצונו להגיע לפשרה עם האופוזיציה, ואם לא, תנסה הקואליציה לקדם את החוק על סמך "הסכמה ציבורית": "עצרתי את הרפורמה המשפטית לשלושה חודשים, בניסיון להגיע לקונצנזוס עם הצד השני. לצערי לא קיבלתי את זה. אז הבאתי חלק קטן יחסית מהרפורמה. העברתי את זה, ואמרתי שאני עדיין אתן עוד כמה חודשים בניסיון להגיע לקונצנזוס".

במהלך הריאיון ביקש נתניהו להעביר מסר מרגיע לשווקים הבינלאומיים: "כדאי להשקיע בישראל. יש רעש לטווח הקצר, אבל בהירות בשווקים לטווח הארוך".

יו"ר הכנסת אוחנה התייחס להחלטת בג"ץ ואמר: "כראש הרשות המחוקקת והמכוננת, המוסמכת לכונן חוקי יסוד, עמדתי העקבית, כעמדתם של כל יושבי-ראש הכנסת הקודמים, עת שכיהנו בתפקיד), היא כי אין בסמכות הרשות השופטת לדון בשאלת תוקפם, תחולתם ותוכנם של חוקי היסוד".

ראשי מפלגות הקואליציה חזרו על דברי אוחנה וציינו כי "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד, ואין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת. אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה".

"החלטה כזאת שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות, שהיה מוסכם לאורך השנים, ועומדת בסתירה לאמירתו המפורשת של הנשיא לשעבר אהרון ברק: 'הכנסת רשאית לקבוע בחוק יסוד שאין ביקורת שיפוטית חוקתית, ובית-המשפט לא יוכל להפוך קביעה זו. אם בית-משפט יפסול חוק בטענה שהוא איננו חוקתי, יכולה הכנסת לגבור על פסילה זו בהפיכת החוק שנפסל לחוק יסוד'" - הוסיפו.

לסיום מסרו ראשי הקואליציה כי "הציבור בישראל נדרש כרגע לרגיעה, להידברות ולהסכמה. בזמן שכזה נדרשים אחריות ואיפוק מצד כלל הרשויות".

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה