חדשות בארץ

לפיד מציב תנאים להמשך ההידברות: הקפאת חקיקה ל-18 חודשים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד דורש לחוקק חוק, לפיו הרפורמה המשפטית תוקפא לשנה וחצי והזמן ינוצל למשא ומתן. הליכוד: "לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות"

(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)
אא

יו"ר האופוזיציה וסיעת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הציב היום (ראשון) לקואליציה תנאי לחידוש שיחות המשא ומתן על חוקי הרפורמה המשפטית. בנאום שנשא במליאת הכנסת דרש לפיד לחוקק חוק, על פיו הממשלה תקפיא את הליכי חקיקת חוקי הרפורמה למשך 18 חודשים, ובזמן זה יערכו שיחות הידברות בבית הנשיא.

בנאומו אמר לפיד: "כל עוד אין הקפאה בחקיקה, אין טעם ואין הגיון לדבר על חוקים אחרים או הסכמות אחרות. במהלך השבועות האחרונים, ובעיקר במהלך השבוע האחרון, עשיתי כל מאמץ להגיע להסכמות רחבות עם הממשלה והקואליציה. היו אנשים רבים, גם בתוך המחאה, גם בתוך המפלגה שלי, שלא אהבו את זה. אני מכבד את דעתם, אבל זו הייתה חובתי לנסות".

"במהלך 18 החודשים האלה אפשר יהיה לחוקק חוקים הנוגעים לביקורת שיפוטית ולהפרדת הרשויות, אבל רק ברוב של שני שלישים, כלומר בהסכמה אמיתית בין הקואליציה לאופוזיציה, ובין כל חלקי העם.

מתנועת הליכוד נמסר בתגובה להצעתו של יו"ר האופוזיציה: "יאיר לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות. אנו מזמינים את לפיד להיכנס להידברות עוד היום כדי שכולנו נוכל להגיע להסכמה רחבה".

נציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להמשך השיחות במהלך כל השבוע האחרון. נתניהו אמר בין היתר כי הוא מושיט יד לשיחות שיכולות מבחינתו להתחיל כבר מחר, עת יוצאת הכנסת לפגרת הקיץ. עם זאת הוא דחה כל רעיון להקפאת החקיקה, והציע כי השיחות יתנהלו ללא הפסקה עד סוף חודש נובמבר הקרוב.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התייחס לשיחות ההידברות בראיון שהעניק בסוף השבוע ל"ישראל היום" ואמר: "גם ב־24 השעות האחרונות לפני ההצבעה חיפשנו את הדרך לעשות משהו בהסכמה. האופוזיציה הציבה תנאי סף לא לגיטימי של הקפאת החקיקה ל־15 חודשים. להבדיל אלף אלפי הבדלות, אפילו הפלשתינים לא מציבים תנאי סף לכניסה למשא ומתן. האופוזיציה אמרה 'תעצרו כדי שנסכים רק להיכנס לחדר לבדוק אם אפשר בכלל להגיע להסכמה'. זה תנאי לא לגיטימי. הסכמנו להקפאת החקיקה עד 31 בדצמבר כדי להיכנס לשיח, אבל אף אחד לא הסכים ליום אחד מעבר לזה".

תגיות:לפידהידברותחקיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה