חדשות בארץ

השחקן המוכר הקריא מכתב פוליטי בתום ההצגה - וחטף מהקהל: "תשמור לעצמך"

טל מוסרי סיים את ההצגה בתיאטרון "הבימה" ועלה עם השחקנים כדי להקריא מכתב פוליטי. תחילה זכה למחיאות כפיים על הקריאה לאחדות, אולם מאוחר יותר גינה את התנהלות המשטרה וחלק מהקהל מחה

  • ז' אב התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

אירוע חריג נרשם אתמול, במהלך הצגה שנערכה בתיאטרון הלאומי "הבימה" בתל אביב: בתום ההצגה עלו השחקנים לבמה והשחקן המוכר טל מוסרי בחר להקריא מכתב פוליטי, בזמן שבחוץ התקיימו הפגנות. השחקן "חטף" מהקהל שלא אהב את האקט וצעק לעברו: "מה שאתה חושב תשמור לעצמך".

"כולנו עומדים כאן הערב בלב כבד וברגשות מעורבים", אמר מוסרי, "הנהלת התיאטרון החליטה על אף האירועים החריגים להמשיך את הפעילות התרבותית ואת כל ההצגות כרגיל בערב הזה. יחד עם זאת אנחנו מבקשים לומר שאנחנו מצרים על המצב החמור אליו נקלענו כולנו, אנחנו מצרים על היעדר ההידברות, על שנאת החינם, על השסע החברתי והקיצוני אותנו אנחנו חווים ועל הרוח השלילית המנשבת בין שני צלילי המתרס", אמר מוסרי וזכה למחיאות כפיים כשדיבר בצורה מאחדת. 

לאחר מכן גינה את התנהלות המשטרה, בטענה כי מפגינים נרמסים על ידי מכת"זיות. "אנחנו שרבנו עכשיו בקזבלן על דמוקרטיה, בעוד מחוץ לאולם התיאטרון אנשים צועקים מדם ליבם לשמור על ערכי הדמוקרטיה – נרמסים על ידי מכת"זיות", אמר. באותו שלב, חלק מהקהל החל לצעוק לעברו. אחת הצופות שאלה אותו: "מה זה קשור עכשיו? זה לא קשור" ואחרים צעקו: "תסתום" ו"מה שאתה חושב תשמור לעצמך".

בתגובה שמסר התיאטרון לערוץ 14, נכתב: "שחקני ועובדי התאטרון מצרים על המצב החמור אליו נקלענו, על היעדר ההידברות, על שנאת חינם, על השסע החברתי הקיצוני ועל הרוח השלילית והאלימה בין שני צדי המתרס. אנו נמשיך להציג מדי ערב על הבמה ונשמור על חופש הביטוי, על הזכות למחות והחובה לבקר. אמנותנו היא תורתנו ובאמצעותה נעשה כל שניתן על מנת להשפיע ולשנות ולקרב את הלבבות".

תגיות:טל מוסריהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה