חדשות בארץ

"14 אגורות לדקה? הגזמתם": האסירים דורשים הנחה על שיחות מהכלא

המחוזי דן בעתירת האסירים, שדורשים לשנות את המחיר בטענה שהם עורכים התייעצויות עם עורכי הדין ומתקשרים למשפחות, מה שהופך את החיוב לגבוה פי כמה מאשר לאזרחים מחוץ לכלא - מאות שקלים במקום חיוב של עשרות בודדות

  • ט"ו תמוז התשפ"ג||עודכן
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה יקר לצלצל מהכלא? בית המשפט המחוזי דן בעתירת הסניגוריה הציבורית שהגישה נגד שב"ס בטענה למחירים מופקעים של שיחות האסירים בכלא. הטענה המרכזית של האסירים היא שהתשלום, 14 אגורות לדקה, יקר להם מדי והם דורשים לקבל הנחה. הם טוענים כי "מדובר במחיר 'מופקע ומוגזם'".

מתברר כי בשל הסכם משנת 2011, המשא ומתן בעניין יתחדש רק בשנת 2025, אולם העותרים טוענים כי מדובר בטעות וההסכם היה אמור לפוג לפני כשנתיים. לפי החוק, אסירים פליליים יכולים להתקשר מטלפונים ציבוריים בבתי הכלא, אבל השיחה אינה חינמית. כל אסיר משלם לפי דקות השיחה אותן צבר.

לפי הסכם שנחתם בשנת 2011 הם נדרשים לשלם 14 אגורות לדקה, כך שמדובר בתעריף גבוה ביחס לאדם ממוצע,שמשלם 29-49 שקל לחודש בחברות הסלולר. האסירים טוענים כי הם מתקשרים להתייעצות ארוכה עם עורכי הדין ולמשפחות, כך שחשבון טלפון ממוצע יכול להגיע למאות שקלים.

כעת הם דורשים לשנות את תנאי המכרז. אחרי 10 שנים, כך מתברר, הנושא אמור לעבור לאחריות שב"ס, שיחליט על תעריף חדש ל-5 השנים הבאות.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים