חדשות בארץ

"14 אגורות לדקה? הגזמתם": האסירים דורשים הנחה על שיחות מהכלא

המחוזי דן בעתירת האסירים, שדורשים לשנות את המחיר בטענה שהם עורכים התייעצויות עם עורכי הדין ומתקשרים למשפחות, מה שהופך את החיוב לגבוה פי כמה מאשר לאזרחים מחוץ לכלא - מאות שקלים במקום חיוב של עשרות בודדות

  • ט"ו תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה יקר לצלצל מהכלא? בית המשפט המחוזי דן בעתירת הסניגוריה הציבורית שהגישה נגד שב"ס בטענה למחירים מופקעים של שיחות האסירים בכלא. הטענה המרכזית של האסירים היא שהתשלום, 14 אגורות לדקה, יקר להם מדי והם דורשים לקבל הנחה. הם טוענים כי "מדובר במחיר 'מופקע ומוגזם'".

מתברר כי בשל הסכם משנת 2011, המשא ומתן בעניין יתחדש רק בשנת 2025, אולם העותרים טוענים כי מדובר בטעות וההסכם היה אמור לפוג לפני כשנתיים. לפי החוק, אסירים פליליים יכולים להתקשר מטלפונים ציבוריים בבתי הכלא, אבל השיחה אינה חינמית. כל אסיר משלם לפי דקות השיחה אותן צבר.

לפי הסכם שנחתם בשנת 2011 הם נדרשים לשלם 14 אגורות לדקה, כך שמדובר בתעריף גבוה ביחס לאדם ממוצע,שמשלם 29-49 שקל לחודש בחברות הסלולר. האסירים טוענים כי הם מתקשרים להתייעצות ארוכה עם עורכי הדין ולמשפחות, כך שחשבון טלפון ממוצע יכול להגיע למאות שקלים.

כעת הם דורשים לשנות את תנאי המכרז. אחרי 10 שנים, כך מתברר, הנושא אמור לעבור לאחריות שב"ס, שיחליט על תעריף חדש ל-5 השנים הבאות.

תגיות:כלאאסיריםשיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה