סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "כולנו שחקנים בעלילה, הבחירה שלנו - איך להגיב לסצנות"

השחקן במסר חשוב מפרשת השבוע: "טוב שם משמן טוב ויום המוות מיום היוולדו. שנבחר ונצליח להיות גיבורים ושליחים של אהבה בתסריט, כי זה כן בידיים שלנו"

  • י"ג תמוז התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

השחקן אביב אלוש מספק מדי שבוע את הזווית שלו לפרשת השבוע. הפעם יש לו מסר מעניין לכל אחד ואחת מאיתנו, כשהוא מדמה את מה שקורה בחיים עצמם לעולם המשחק.

"מה הולך פה? ואיזה קטע שלרגע אחד אנחנו מקבלים הצצה אל מאחורי הקלעים, כדי לקבל קצת הבנה למה שהולך סביבנו בלי שאנחנו שמים לב", כותב אלוש. "בלעם הרשע הוא זה שמנבא על הגאולה? כן, דווקא הוא... ולמה? כי הוא שחקן בסרט ויש תסריט כתוב מראש שאף אחד לא יכול לשנות, אז גם אם חשקה נפשו לקלל, הוא לא יכול - כי זה לא בתסריט".

"וככה, כל אחד ואחת מאיתנו - כולנו שחקנים בעלילה, והבחירה שבידינו היא אך ורק איך אנחנו מגיבים למציאות שלנו ולסצנות שבהן אנחנו משתתפים", ממשיך אלוש. "אנחנו יכולים להרוויח פה משהו עמוק וחשוב מאוד לחיים, כי כל דבר, אבל כל דבר שנמצא במציאות שלנו, הוא הכי מדויק עבורנו ועבור ההתפתחות שלנו וההתקדמות שלנו בתוך הסיפור. כל אחד מאיתנו הוא הגיבור ויש לו שליחות שהוא, ורק הוא, יכול לעשות אותה. בגלל זה הוא נמצא איפה שהוא נמצא - במדינה הזו, בעיר הזו, בשכונה הזאת ובמשפחה הזאת עם ההורים האלה והחברים והילדים, בית הספר והעבודה, האישה והבעל הזה והנסיונות והמכשולים. כל חלקיק הכי קטן בסיפור הוא סופר חשוב וקריטי עבורנו, כדי שנצליח לעמוד במשימה. אז על הכל אנחנו צריכים להגיד - תודה".

אלוש מדגיש בהמשך: "אם אנחנו לא מבינים את זה, חבל. אנחנו מפספסים את כל הפואנטה שלשמה הגענו לכאן. כי הנה בלעם, אמנם בסוף הפרשה החטיא את עם ישראל בזנות עם בנות מואב, אבל הוא גם בירך את עם ישראל כמו שאף אחד לא בירך: 'מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל'. הוא ניבא את הגאולה, ולמרות הטוב שהתגלגל אליו בתסריט הוא בכל זאת הוא נקרא 'בלעם הרשע'. אז מה הדבר החשוב שאנחנו צריכים ללמוד מפה? שלפחות נעשה את כל המאמצים כדי שלדמות שלנו בתסריט יהיה ויישאר 'שם טוב' - כמו שאמר החכם באדם: 'טוב שם משמן טוב ויום המוות מיום היוולדו'. אז שנבחר ונצליח להיות גיבורים ושליחים של אהבה בתסריט, כי זה כן בידיים שלנו".

תגיות:פרשת בלקאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה