חדשות בארץ

נתניהו: "גנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות"

ראש הממשלה הגיב על הודעת ראשי האופוזיציה על הקפאת השיחות בבית הנשיא: "גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן"

נתניהו בכנסת, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בכנסת, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) על הודעתם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על הקפאת שיחות ההידברות בבית הנשיא: "היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות".

"לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה – הם ייכנסו להידברות. עשינו פסק זמן – אבל הם לא נכנסו להידברות אמיתית. הם דחו כל הצעה, אפילו המינימלית ביותר, שהנציגים שלנו הביאו בבית הנשיא. והיום הם עשו דבר חדש: אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם לוועדה למינוי שופטים – הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה נציגה שלהם – ובכל זאת הם פוצצו את השיחות".

"גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי", סיכם נתניהו. "אני מבטיח לאזרחי ישראל: בניגוד להם, אנחנו נפעל באחריות למען המדינה שלנו".

הודעתם של לפיד וגנץ על הקפאת השיחות בבית הנשיא באה לאחר שהקואליציה נכשלה בניסיונה לדחות את בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. בתום ספירת קולות ההצבעה החשאית התברר כי מועמדת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, נבחרה לוועדה, לאחר שזכתה לתמיכתם של 58 חברי כנסת מול 56 מתנגדים. ח"כ טלי גוטליב מהליכוד, שהעמידה עצמה כמועמדת לחברות בוועדה וסירבה להסיר את מועמדותה בניגוד לעמדת הקואליציה, זכתה ל-15 תומכים מול 59 מתנגדים. בתוך 30 יום יתקיימו בחירות חוזרות לבחירת הנציג השני של הכנסת בוועדה.

בהצהרה משותפת לתקשורת מתחו לפיד וגנץ ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "אומנם יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין ועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות", תקף לפיד. "הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה – אין שיחות".

גנץ הוסיף: "מה שקרה כאן היום הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים, נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל. מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב – אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא".

תגיות:יאיר לפידבני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה