חדשות בעולם

המיליונר נסע במהירות מופרזת - ונקנס ב-121,000 אירו

אדם שנהג במהירות 82 קמ"ש בלבד בפינלנד נקנס בסכום הזה. למה? כי במדינה מחלקים קנסות לפי גובה ההכנסה. אחרי שהתברר שהוא מיליונר, הוא שילם הרבה מאוד כסף

  • י"ח סיון התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

מתי בפעם האחרונה קרה לכם שקיבלתם מכתב בדואר על מהירות מופרזת ונאלצתם לשלם דוח כי עברתם את המהירות המותרת? לא משנה כמה שילמתם, הסיפור הבא עשוי לנחם אתכם. מיליונר ממוצע פיני נהג במהירות מופרזת ונקנס בסכום, לא תאמינו, של 121,000 אירו - שזה כמעט חצי מיליון שקל, או ליתר דיוק - 478 אלף שקל.
בפינלנד, כמו במדינות רבות אחרות בעולם, גובה הקנס נקבע בין היתר על פי ההכנסות של הנהג שעבר את העבירה. גורמים נוספים שקובעים את גובה הקנס הם הפער בין מהירות הנסיעה למהירות המותרת בכביש, וכן "עבר נקי" על הכביש.

"אני מצטער על הדבר הזה", אמר הנהג אנדרס וויקלוף - מיליונר בן 76. ב"גרדיאן" דווח כי הוא עומד בראש חברת אחזקות שהכנסותיה נעות סביב 350 מיליון אירו. לכן, הוטל עליו קנס גבוה כל כך. וויקלוף נהג בכביש באיי אולנד בים הבלטי. זוהי פרובינציה אוטונומית ששייכת לפינלנד. השוטר שעצר אותו חישב את ההכנסות וקנס אותו בהתאם.

הוא נתפס נוהג במהירות של 82 קמ"ש בלבד, כשהמהירות המותרת היא 50 קמ"ש. בישראל, הוא היה יוצא מזה במאות שקלים בודדים בלבד. הנהג סיפר כי מגבלת המהירות השתנתה בכביש מ-70 ל-50 קמ"ש והוא לא הספיק לעצור. "האטתי, אבל זה לא קרה מספיק מהר. ככה זה", אמר. בדומה פינלנד מענישה בצורה הזאת משום שנהג מליונר יוכל לשלם בקלות קנס קטן של 100 דולר. לכן, היא רוצה שלנהג יכאב בכיס" והיא מעניקה בהתאם לשכרו. אגב, דו"ח התנועה הגבוה בהיסטוריה ניתן בשווייץ. נהג נסע במהירות של 290 קמ"ש ונקנס ב-1.1 מיליון אירו.

תגיות:מהירות מופרזתקנספינלנדעבירת תנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה