הלימוד היומי

הלימוד היומי: האם לכבד הורים בכל מחיר, ואיך לקבל זכויות בניסיונות? (יום ראשון, כ"ב בסיון)

גם אם אתם עסוקים ואין לכם זמן, הקדישו כמה דקות ביום ללימוד היומי. שתפו משפחה וחברים

  • כ"ב סיון התשפ"ג
אא

הציטוט היומי

"..משום שהגלות מתארכת, ומפני שהטומאה מתגברת וגדלה כל כך, והניסיונות נעשים קשים יותר, וגם ירדה חולשה לעולם, וכוח אין בידינו להילחם, כשכל דבר שבקדושה בא מתוך קושי רב,

על כן כל פעם שיהודי עושה איזה מצוה... אפילו פעולה קלה כמו שהיא, הוא רוצה לעבוד את ה' ולומד תורה כאשר ידו משגת, הרי זה כל כך חשוב בשמים עד שהוא יכול לזכות בכך למדרגות גדולות ונפלאות אשר בדורות הראשונים זכו להן רק יחידי סגולה".

(הרה"ק, בעל 'שפע חיים' מצאנז).

 

2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

עד כמה יכבד את הוריו?

אין גבול למצות כיבוד אב ואם, ולכן ירבה ככל שביכולתו לכבד את הוריו, ויזכה לאריכות ימים ושנים טובים בעוה"ז ובעוה"ב, ויצליח בכל ענייניו, וילדיו יכבדו אותו וייראו ממנו גם לעת זקנותו, ועוד הטבות מאת ה' יתברך.

מצווה על כל אדם לנטוע בלבו חזק מאוד את אהבת הוריו, ויאהבם אהבה עזה, כי מלבד שהצטווינו בתורה לאהוב כל יהודי כנפשנו ומאודנו, שנאמר: "ואהבת לרעך כמוך", מכל מקום באביו ואמו יש להיזהר בזה ביתר שאת, מאחר והשוותה התורה את כבודם לכבוד הקב"ה.

גם אם הכיבוד גורם לבן צער וקושי, חייב בכיבוד. לפיכך אב זקן שזקוק לטיפול תמידי וממושך, ומצריך את הבן להיות זמן רב עם אביו, חייב לכבדו. אלא שרשאי גם למנות שליח שיטפל באביו כהוגן.

כיצד ימלא את בקשות ההורים?

כשמבקשים ההורים מבנם בקשה מסוימת, הכבוד הוא שיעשה את מבוקשם מיד בלי עיכוב כלל. ויעשה את בקשתם בשמחה גדולה ובזריזות רבה, ולא יהיו עליו לטורח ח"ו, וזכות זו תעמוד לו בעוה"ז ובבא.

כתב רבנו האר"י ז"ל  (שער המצוות דף א): "בעשיית המצווה אל יחשוב שהיא עליו כמשא... אלא יחשוב כאילו בעשותו אותה המצווה, ירוויח אלף אלפים דינרי זהב, ויהיה שמח בעשותו אותה המצווה, בשמחה שאין לה קץ, ובחשק גדול כאילו ממש בפועל נותנים לו אלף אלפים דינרי זהב.

וכן אסור להורים להכביד עוּלם על בניהם ולדקדק עמהם בכבודם, כדי שלא יקשה עליהם ויכשלו שלא לשמוע להם חס ושלום.

 

חיזוק לנשמה

הרב שניר גואטה - איך לקבל זכויות בניסיונות?

תגיות:הלכותהלימוד היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה