כתבות מגזין

"בתי נגלתה אליי בחלום, וזה המסר שהעבירה לי"

כשבתה של פנינה בורקיס נגלתה אליה בחלום 25 שנה אחרי פטירתה, היא חזרה ואמרה שוב ושוב: "המקווה במירון לא בסדר, צריכים לתקן אותו". אבל רק כשפנינה בדקה את הנושא היא הבינה את המשמעות המצמררת של החלום

המקווה טרם שיפוצוהמקווה טרם שיפוצו
אא

פנינה בורקיס לא האמינה שזה קורה לה: קצת יותר מ-25 שנה אחרי פטירתה של בתה שטערנא, נגלתה אליה הבת בחלום, ולא רק נראתה שם אלא גם העבירה מסר בנוגע למקווה טהרה במירון.

לדבריה של פנינה, המקרה התרחש ימים ספורים אחרי שציינו את יום פטירתה ה-25 של הבת, כפי שהם נוהגים לציין מידי שנה, בכנס מרשים מאוד בו השתתפו למעלה מ-500 נשים (דרך הזום) וקיבלו על עצמן קבלות והחלטות טובות.

פנינה מספרת: "האירוע לעילוי נשמת שטערני התקיים ביום שלישי, וכמה ימים לאחר מכן חלמתי חלום מוזר, בו ראיתי את עצמי עומדת בכניסה למקווה ביישוב מירון, שטערני לידי, והיא אומרת לי: 'אמא, צריך לתקן את המקווה במירון, הוא לא בסדר'.  

"שאלתי אותה: 'ומה את רוצה ממני? תקני את'. והיא השיבה: 'אני לא יכולה לתקן, כי כדי לתקן צריכים אנשים שמבינים בדבר', והיא גם חזרה ואמרה: 'המקווה הזה לא בסדר'. לאחר מכן היא הושיטה לי יד, ירדה איתי לבריכה וראיתי שהיא ללא מים. שטערני המשיכה ולקחה אותי לאוצר מי הגשמים ואמרה לי: 'את רואה? האוצר ריק', ושוב היא חזרה: 'צריכים לתקן את המקווה'.

פנינה מציינת כי בשלב זה החלום בא אל קיצו, כאשר שטערני הסתובבה, עלתה בחזרה במדרגות ונעלמה. כשהתעוררה פנינה ונזכרה בחלום היא לא הצליחה שלא לתמוה -  מה הקשר בין שטערני למקווה של מירון, ובכלל איך היא מכירה אותו? הרי מעולם לא ביקרה שם.

 

"יש בעיות במקווה"

פנינה החליטה לנסות לברר אם יש בחלום ממשות, ולשם כך יצרה קשר עוד באותו ערב עם ברכה בולטון, חסידת חב"ד המתגוררת במירון. השתיים שוחחו מעט ולאחר כמה דקות התחילה פנינה לגשש בנושא המקווה. לתדהמתה לא היה גבול כשברכה הגיבה: "יש בעיות".

המקווה החדש והמשופץהמקווה החדש והמשופץ

כשפנינה ניסתה לחקור יותר לעומק, הגיבה ברכה: "אם את יודעת, למה את שואלת?" ואז המשיכה ופירטה על הקושי הגדול, בפרט כשמגיעים אורחים למירון בשבתות ומתכננים להשתמש במקווה, וחווים אכזבה ועוגמת נפש גדולה.

פנינה לא יכלה עוד להישאר שאננה, ושיחת הטלפון הבאה שעשתה הייתה למכרה נוספת ממירון, שממש פרצה בבכי כששמעה שפנינה מתעניינת בנושא. "למה את דורכת לי על הפצעים?" היא שאלה בכאב, "כבר זמן רב שאני מנסה לעורר בנושא, כדי שאנשים יבינו שהמקווה לא כשר".

ליותר מזה פנינה לא הייתה זקוקה, והיא התחילה לחקור בעצמה את העניין, וכשהזמינה רבנים  לבדוק את המקווה, התברר לה שיש בעיה בכך שהמים בבור המים יורדים וזולגים ללא כל סיבה הנראית לעין. אנשי מקצוע שעמם היא שוחחה שיערו שכדי לתקן יהיה צורך בסכום של  כ150,000 שקלים, ולמועצה לא היה כסף לשם כך.

רבנים בבדיקת המקווהרבנים בבדיקת המקווה

רבנים בודקים את המקווה ואת משאבת המיםרבנים בודקים את המקווה ואת משאבת המים

אבל פנינה לא התייאשה, היא הפעילה את כל הגורמים שיכלו לדעתה להשפיע, ואף הצליחה לגרום לכך שרבנים מיוחדים העוסקים בתחום יגיעו למירון ויבדקו את המקווה מקרוב. בעקבות הבדיקה התגלה שמשאבת המים מקולקלת, וניתן לתקנה בסכום נמוך מזה שחשבו בתחילה.

מאז חלפו חודשים ארוכים של עבודה ובחודש ניסן האחרון הוכשר המקווה לפי כל הדעות והשיטות, וכיום הוא מוכשר וראוי לשימוש. פנינה מציינת בהתרגשות כי "מדובר בלא פחות מהשגחה פרטית מיוחדת, לזכותה של בתי שטערני ולעילוי נשמתה".

תגיות:מקווהחלוםמירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה